lin22 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg skal oppgradere til ny maskin, og dette er hva jeg har funnet ut kan være greit. Jeg har ikke tenkt å bruke veldig mye penger på dette, minst mulig, for best mulig utstyr(selvfølgelig). Dette er hva jeg har kommet frem til: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA Intel® Core™ i5-2500 Processor ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155 Cooler Master GX 750W PSU Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Cooler Master CM 690 II Advanced Sort Jeg har også den gode gamle intel X25-M ssd. Hva tror dere? Lenke til kommentar
thetech Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Ser bra ut dette, men har dårlig erfaring med midi tower. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Du velger vel fra øverste hylle av fornuftig prisede komponenter her, kan vel vanskelig gjøre dette bedre uten å bruke mye mer penger ? Men intel X25-M ? Fortjener ikke denne konfigurasjonen en Vertex 3 ? (Eller har du allerede en intel X25-M ?) Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg ville lagt til en k etter cpu'en og funnet en annen psu. Du trenger ikke 750W til det oppsettet, men om det er et krav, ville jeg gått for en Corsair hx 750. Den koster en hundrings mer hos Dustin. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Enig i det å legge til -K utgaven av CPU. Du kan også fint gå ned på strømforsyning (men samtidig gå opp i kvalitet). http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623444 Denne feks ville jeg glatt gått for fremfor GX serien til Cooler Master. Den har fått veldig blandede tilbakemeldinger rundt omkring. 650W holder også i bøtter og spann, du kan til og med legge til et ekstra grafikkort i SLI med den modellen fra Corsair. Ellers ser det fornuftig ut og bra ut. At noen klarer å påpeke dårlige erfaringer med miditower er jo fantastisk. Hva betyr egentlig det? Med mindre man har spesielle behov så er det bare tull med maxi-tower. Endret 13. september 2011 av fflex Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Du velger vel fra øverste hylle av fornuftig prisede komponenter her, kan vel vanskelig gjøre dette bedre uten å bruke mye mer penger ? Men intel X25-M ? Fortjener ikke denne konfigurasjonen en Vertex 3 ? (Eller har du allerede en intel X25-M ?) Jeg har allerede X25-M disken ja Etter hva jeg har lest\hørt er vel det enda denne disken som har minst feil? Med mindre den disken du anbefaler er MYE raskere, tror jeg det blir x25 disken videre. Innspill? Enig i det å legge til -K utgaven av CPU. Du kan også fint gå ned på strømforsyning (men samtidig gå opp i kvalitet). http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623444 Denne feks ville jeg glatt gått for fremfor GX serien til Cooler Master. Den har fått veldig blandede tilbakemeldinger rundt omkring. 650W holder også i bøtter og spann, du kan til og med legge til et ekstra grafikkort i SLI med den modellen fra Corsair. Ellers ser det fornuftig ut og bra ut. At noen klarer å påpeke dårlige erfaringer med miditower er jo fantastisk. Hva betyr egentlig det? Med mindre man har spesielle behov så er det bare tull med maxi-tower. Jeg skal se på dette med K utgaven. Lenge siden jeg har holdt på med hardware gitt. Hvis dere mener 650W er nok, går jeg gjerne for corsair Tusen takk for alle innspill til nå. Når det kommer til midi ser jeg ingen grunn til at det skal være negativt. Endret 13. september 2011 av lin22 Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Etter hva jeg har lest er K'en mer klokkevennlig, men da må jeg vel kanskje ha en bedre kjøler enn den som følger med. Tips? Noen som har noen tips til annet skjermkort i samme prisklassen forresten? Eller er det jeg har valgt det beste jeg kan få for pengene? Endret 13. september 2011 av lin22 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 En bedre kjøler kan du kjøpe den gang du trenger å klokke cpuen. For stock hastigheten er mer en god nok å det er flere så klokke cpuen med vanlig stock kjøler. Men den bråker litt mer da Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Skal du klokke, må k-en med. Corsair A70 kan du få fra litt over kr 300 og den kan du klokke et godt stykke med. Den er ikke helt lydløs, men skal du ha en moderat klokk, kan du la den gå på redusert fart. Du får samme skjermkort på MPX-filialen til Komplett for 1529. Du kan jo også se på GTX 560 TI fra PNY. Det koster fra 1318. Omtrent samme ytelse og vel kr 200 spart. 650W er mer en nok, kjører selv en 17 2600k med gtx 460 på en FSP Aurum 400W. Til normal bruk eller gaming ville jeg anbefalt minst 100W til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå