Malmern Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Heisann, jeg får problemer når jeg prøver å streame videofiler på PS3 som ligger lagret på PC'en, det fungerer bare 33-50% av gangene, når det ikke funker, må jeg restarte PS3'en 1-2 ganger så fungerer det plutselig. Videofilene er på alt fra 350 MB til 2 GB, størrelsen spiller ingen rolle om det fungerer eller ikke, det skal også sies at når det fungerer, så fungerer alt laggfritt, HD materiale eller ei ^^ Nettverket mitt er en gigaspeed switch fra Jensen, ingen ting annet som belaster nettverket bortsett fra PC'en ofcourse. På forhånd takk Malmern Ps. får heller ikke streamet musikk eller visst bilder som ligger på PC'en når dette inntreffer, den bare står fast på loadinga/buffringa av fila. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Prøv ps3 Media server du http://www.ps3mediaserver.org/ Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Prøv ps3 Media server du http://www.ps3mediaserver.org/ Prøvde det rett etter at jeg skrev tråden, søkte bare på "stream media on ps3" eller noe i den dur og da kom PS3 Media server opp Problemet er der fortsatt med PS3 media server, uavhengig om jeg kjører filene med transcoding eller direkte streaming i PS3MS. Kjører v.1.30.1 Innstillinger i PS3MS: Transkodingsbuffer i MB: 600 Antall kjerner: 4 Behold DTS lyd: Nei DTS/FLAC > LPCM remux: Nei Remux når lydfil er AC3: Ja Remux DVD ISO: Ja Maks båndbredde: "0" Mbits aka. ingen begrensning Mpeg2 kvalitetsinnstillinger: keyint=5:vqscale=1:vqmin=2 Har også skrudd av transkoding for .avi filer (Det er det filene som jeg skal streame er) bare for å teste ren streaming også, begge deler funker like dårlig, altså 33-50% sjans for at den streamer det jeg har, det skal igjen sies at selv transkoding av HD 1080p filer på 5-6 GB går smooth når det først går PS3MS oppgir båndbredde som 550 Mbits når det funker og 0 Mbits de gangene det ikke funker, aner ikke hvorfor, sitter med ganske nye Cat5e nettverkskabler som er 3 M lange, aner heller ikke hvorfor restart av PS3'en skal ha så mye å si, virker som at det er noe gærn't med PS3'en :/ Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Ingen som vet om noe som kan hjelpe på streaminga? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Ingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå