Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Avstandsforhold og utroskap

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten bor for tiden på to forskjellige steder i landet.

Har ikke sett hverandre på nesten en måned. Forige helg var jeg veldig full, og hadde sex med noen andre.

Jeg angrer selvfølgelig veldig mye på det som har skjedd, og jeg elsker jo kjæresten min over alt på jord.

Vil veldig gjerne ikke ha noen moralpreken, jeg vet at det jeg har gjort er dumt.

Bør jeg fortelle det? Være ærlig?

Lurer litt på om andre har erfaringer med avstandsforhold? Personlig føler jeg det er veldig tungt, savner kjæresten masse, men savner også sex. Hvordan tror dere kjæresten min stilt seg til om jeg skulle foreslå et slags åpent forhold, mtp. sex med andre?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ofte treffes deg og kjæresten? Om det blir så sjeldent at det blir uutholdelig kan du jo foreslå åpent forhold.

Personlig ville jeg blitt skeptisk til et sånt forslag og dama om hun foreslo noe sånt.

Du burde være ærlig og fortelle hva du har gjort så kjæresten din kan ta et valg.

Personlig ville jeg gjort det slutt om jeg fikk velge.

Endret av 3bein
Lenke til kommentar

Har endel erfaring med avstandsforhold.

1 mnd er ikke lenge å holde buksene på, om man "elsker noen over alt på jord"

Hva folk liker og godtar er svært forskjellig, men jeg tror du kan forberede deg på at om du forteller det så er det slutten på forholdet, om ikke øyeblikkelig, så vil det sammen med avstanden gnage ting i stykker.

Jeg skjønner ikke folk som kan ha åpne forhold, da er det like greit å gjøre det slutt og prøve igjen en annen gang.

Jeg ville vurdert følgende:

-Hvor gjerne vil du at dette forholdet skal holde?

-Hvor lenge kommer det til å være avstand (når kommer dere til å flytte sammen/bo på samme sted)?

-Hvor sannsynlig tror du det er at noe lignende skjer igjen?

Hvis svaret på de 2 siste er "lenge" og "stor" så ville jeg bare gjort det slutt. Og ikke gjør det verre for henne/ham ved å si at du har rotet rundt allerede.

Hvis ikke bør du ta en samtale med deg selv og gå igjennom egen selvdisiplin. Sørg for at det ikke skjer igjen ved å:

A) Ikke drikke deg så full

B) Si at du skal ringe kjæresten hver kveld etter at du kommer hjem fra evt fester.

C) Prøv om du kan få utløp for lystene dine på andre måter (telefon).

Så oppsummert:

Hvis du skal prøve å få det til å fungere - ikke fortell det, det minker oddsene for at det vil fungere.

Hvis du skal gjøre det slutt - ikke fortell det, han/hun blir såret og vil synes du er en dritt. Nobody wins.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor ofte treffes deg og kjæresten? Om det blir så sjeldent at det blir uutholdelig kan du jo foreslå åpent forhold.

Personlig ville jeg blitt skeptisk til et sånt forslag og dama om hun foreslo noe sånt.

Du burde være ærlig og fortelle hva du har gjort så kjæresten din kan ta et valg.

Personlig ville jeg gjort det slutt om jeg fikk velge.

1 gang i måneden, pluss minus.

Jeg har tenkt at jeg kanskje burde gjøre det slutt, jeg fortjener jo ikke h*n.

Men å fortelle det som har skjedd, tror jeg bare hadde skapt unødig drama.

Jeg ville vurdert følgende:

-Hvor gjerne vil du at dette forholdet skal holde?

-Hvor lenge kommer det til å være avstand (når kommer dere til å flytte sammen/bo på samme sted)?

-Hvor sannsynlig tror du det er at noe lignende skjer igjen?

Hvis svaret på de 2 siste er "lenge" og "stor" så ville jeg bare gjort det slutt. Og ikke gjør det verre for henne/ham ved å si at du har rotet rundt allerede.

Hvis ikke bør du ta en samtale med deg selv og gå igjennom egen selvdisiplin. Sørg for at det ikke skjer igjen ved å:

A) Ikke drikke deg så full

B) Si at du skal ringe kjæresten hver kveld etter at du kommer hjem fra evt fester.

C) Prøv om du kan få utløp for lystene dine på andre måter (telefon).

Så oppsummert:

Hvis du skal prøve å få det til å fungere - ikke fortell det, det minker oddsene for at det vil fungere.

Hvis du skal gjøre det slutt - ikke fortell det, han/hun blir såret og vil synes du er en dritt. Nobody wins.

Takk!

Jeg tror ikke det er sannsynlig at jeg kommer til å være utro flere ganger. Er stort sett sammen med felles venner, og hadde jeg rotet rundt med noen andre ville nok noen andre bustet meg før eller siden. Kjæresten ville hørt rykter og blitt usikker på meg. Jeg har aldri stolt så mye på noen som jeg gjør med kjæresten. Vi har et veldig åpent og fint forhold, kan prate om alt, derfor føler jeg at denne situasjon er så jævlig, jeg vil ikke gå rundt å holde på dette. Jeg er en idiot. Skal holde meg unna flaska for en stund.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...