Gå til innhold

Bærbar til bildebehandling og surfing


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å finne en maskin som tåler bildebehandling og surfing uten problemer. F.eks kjøre Photoshop / Illustrator / Premiere samtidig som jeg ser småklipp fra nettaviser eller youtube. Orker ikke lagg, og har relativt liten peiling på hva man trenger eller ikke trenger.

 

Har sett litt på blant annet Asus U31JG. Hvordan ville denne funket?

 

Budsjett: Alt under 6000,-.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe du kan være oppmerksom på er at jeg har kjøpt 3 bærbare i håp om å erstatte en gammel Lenovo, uten suksess. Den har et 15.4 " samsung panel fra Samsung, hvorfor det er så bra vet jeg ikke, men det er bedre enn "alt av 15.6 tommer LED som jeg har sett". Spesielt AOC som Acer ofte bruker er dårlig. Årsaken er at moderne LED skjermer har dårligere bildekvalitet sammenlignet med tradisjonelle lysrør for å lyse opp panelet. Jeg har samme oppfatning på 24 tommere også. LED er mer anstrengende, gir dårligere fargetoner, osv. Det gir endel ekstra lystyrke, men det trenger du ikke. Jeg tror jeg ville glemt det med bildebehandlingen på den bærbare om du skal ha LED, kjøp heller en dell u2311h ved siden av. Skal du ha noe brukbart på LED for bildebehandling må det være RGB led.

 

Ser du på netbook har Asus enda ikke kommet med en eneste netbook, enda de har hatt 3 år på seg, som overgår de første som hadde lysrør.

 

Hold deg til en maskin med nvidia skjermkort, intel cpu og lysrør eller RGB LED.

Endret av festen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...