Gå til innhold

Ekstremt dårlig kundeservice fra Samsung

konduktans

Anbefalte innlegg

Problemstilling: Samsung Wave S8500 kjører operativsystemet Bada, versjon 1.0, fra fabrikk. 1.2 er tilgjengelig. Jeg prøver å oppgradere til 1.2 på to forskjellige maskiner, men får beskjed av Kies(Samsungs programvare for Windows) at versjonen jeg har er nyeste tilgjengelig. Det er feil.

Jeg kontakter Samsung Support for å få løst problemet. Korrespondansen følger.

For ordens skyld, så bør det nevnes at det ikke er mulig å svare på epostene fra Samsung. Jeg skriver nytt emne i "kontakt oss" på Samsung.no for hver henvendelse, og kopierer inn tidligere eposter sendt fra meg, og dem. Emnet på henvendelsen er alltid "Oppgradering av programvare på Samsung Wave S8500".

Første henvendelse:

Hei,

Jeg prøver å oppdatere min wave til Bada 1.2, men Kies 1.0 og 2.0 sier at jeg allerede har nyeste FW(selv om jeg har 1.0)

Min programvare er

bada 1.0

1012030812_LIS_S8500CVJL_TEN

Hvilke steg må jeg ta for å oppgradere til 1.2? Har laget et emne på diskusjon.no, og en annen bruker har rapportert samme problem.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1350439

For ordens skyld, har jeg ikke noe problem med å ha engelsk programvare(hvis norsk 1.2 ikke er tilgjengelig), men jeg må ha norsk tastatur.

Mvh

*Meg*

Svar:

Vennligst vær oppmerksom på at denne E-mailen er sendt fra et eksternt

svar system. Direkte svar på E-mailen vi derfor ikke nå Samsung Support

sin innboks.

Hvis du behøver å kontakte oss igjen, kan du klikke på "kontakt oss",

eller du kan kopiere følgende link inn i din nettleser:

http://www.samsung.com/no/support/contactUs/contactUsMain.do

Hei *Du*

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

Det skal finnes oppdatering til 1.2 for modeller som ikke er

operatørslåste.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål.

Med vennlig hilsen

Samsung support

For telefonsupport, vennlig ring oss på 815 56 480

Åpningstider: Mandag–fredag 09:00–18:00

Besøk gjerne også vår hjemmeside www.samsung.no for mer informasjon om

våre produkter.

Hva faen er det for et svar? Unnskyld meg, men på hvilken måte mener du at det svaret hjalp meg?

Hvordan er \Det skal finnes oppdatering til 1.2 for modeller som ikke er operatørslåste. \ et svar på henvendelsen min? Når jeg sier at jeg prøver å oppgradere til 1.2, ja, da vet jeg nødvendigvis at 1.2 er tilgjengelig for telefonen min. Ikke kast bort tiden min.

Hvordan får jeg Bada 1.2 på min Wave S8500?

Telefonen er ikke operatørlåst.

Hei *Du*

Kan du undersöka vilken mjukvaruinformation din telefon har, genom att

starta funktionen Telefon och skriva in *#1234# på telefonens knappsats.

Var vänlig uppge den information som dyker upp när du trycker detta i telefonen.

Med vennlig hilsen

Magnus

Samsung support

Jeg skrev fullstendig programvarenummer i første epost - noe kundebehandleren burde sett - og sinnet over inkompetansen til Samsung-menneskene gjorde at jeg ikke orket å snakke mer med dem på det tidspunktet.

En måned eller så senere, sendte jeg følgende:

Hei. Jeg får ikke oppgradert programvaren på min Samsung Wave S8500(Har 1.0, og Kies sier at jeg har nyeste versjon, selv om 1.2 burde ha vært tilgjengelig). Har testet på flere forskjellige PC-er, så det er ikke den det står på. Jeg kobler til via USB, og har alle drivere i orden.

Jeg har tidligere tatt kontakt med Samsung kundeservice 3 ganger angående dette problemet, men får bare usaklige spørsmål som svar, og beskjed om at jeg ikke kan svare til epost-adressen jeg fikk svar fra. Laget et emne på diskusjon.no, der flere andre hadde samme erfaring med kundeservicen deres.

Så nå vil jeg ha ordentlig hjelp med saken. Hvis du ikke kan presentere en 100 sikker løsning per nå, så gi meg i det minste en epost-adresse, så vi får hatt en dialog.

Telefonen er kjøpt i Norge.

En annen ting jeg mangler offisiell informasjon til når kommer Bada 2.0 til S8500?

Hei *Du*

Når det kommer til versjon av KIES, prøv vennligst å innstalere denne

http://www.samsungapps.com/about/onPc.as

Når det kommer til versjon 2.0 av Bada, så er ikke den lansert ennå, men vil nok bli snart, men når det skjer kan vi

desverre ikke si noe om. Må nesten følge med på dette på nettsidene.

Med vennlig hilsen

Natalija

Samsung support

På hvilken måte føler du at du svarte på spørsmålet mitt angående oppgradering av programvare på S8500? Vennligst vis meg hvor jeg spurte hvilken versjon av Kies jeg bør bruke.

For å presisere enda mer Jeg skal oppgradere BADA på en TELEFON kalt Samsung Wave S8500. Når jeg kobler til telefonen til en DATAMASKIN med Windows som operativsystem, får jeg en feilmelding av KIES som sier at programvareversjonen på TELEFONEN er nyeste tilgjengelig. Jeg har BADA 1.0(EN PUNKTUM NULL) på TELEFONEN. Jeg skal ha BADA 1.2(EN PUNKTUM TO).

HVORDAN kan jeg oppgradere programvaren på min TELEFON(BADA) fra 1.0 til 1.2 når KIES(programmet på DATAMASKINEN) sier at 1.0 er nyeste? Som jeg har nevnt tidligere, så har jeg spurt Samsung support om saken tidligere, og de BEKREFTET AT 1.2 BURDE VÆRT TILGJENGELIG I KIES.

Jeg håper jeg har vært tydelig nok til at du for en gangs skyld kan gi et bortimot relevant svar. For å gjenta meg selv Jeg vil oppgradere Bada(programvaren PÅ telefonen) fra 1.0 til 1.2, men KIES(PÅ DATAMASKINEN) sier at 1.0 er nyeste, selv om jeg har fått bekreftet fra flere hold(også Samsung) at 1.2 er tilgjengelig på min telefon.

Under, er sitatet fra forrige svar.

*Meg*

Hei Du

Beklager hvis det har oppstått misforståelser under tidligere e-post.

Etter å ha sett på saken din med en av våre produktspesialister, så er det sånn at da er ikke BADA 1.2 tilgjengelig for

denne telefonen. Hvis det hadde vært tilgjengelig oppdatering av BADA så ville KIES tillat deg å oppdatere den men her

får du beksjed om at ingen av de nyeste versjonene er tilgjengelig.

Med vennlig hilsen

Natalija

Samsung support

Det er direkte feil. Viser til tidligere svar fra Samsung support:

"Hei *Du*

Det skal finnes oppdatering til 1.2 for modeller som ikke er

operatørslåste.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Med vennlig hilsen

Samsung support "

Og følgende lenke:

http://www.gsmarena.com/samsung_s8500_wave_all_set_for_a_bada_12_update_early_next_year-news-2173.php

Bada 1.2 SKAL være tilgjengelig til min telefon. Vennligst oppgi en epostadresse til noen som har mer peiling på dette enn deg, da vi tydeligvis ikke kommer noen vei.

Jeg gir meg ikke før telefonen min kjører 1.2, og dine korte, irrelevante svar, som ikke engang er korrekte, fører meg ikke nærmere en løsning. Makan til dårlig kundeservice har jeg aldri vært borti før.

Send meg epost-adressen til noen med teknisk forståelse, eller noen høyere opp i hierarkiet. De siste epostene fra deg har ikke gjort annet enn å kaste bort tiden min, og jeg er grundig lei av det.

Hei *Du*

Dessverre er det ingen e-post, som vi kan begynne diskusjonen, bare denne e-post er tilgjengelig for oss.

I øyeblikket er det ikke mottatt offisiell informasjon om når kommer ut den nyeste versjonen av Bada.

Med vennlig hilsen

SENA ERMS

Samsung support

Er det bare jeg som synes dette er ekstremt dårlig av Samsung? Blir helt oppgitt.

Jeg kjører dog versjon 1.2 nå, etter å ha prøvd på en tredje datamaskin(med XP). Det er ikke takket være Samsung ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var skrevet i et øyeblikk med ekstremt sinne, noe jeg i ettertid ser kunne blitt gjort annerledes. Jeg synes dog at mennesker som jobber med kundeservice bør gjøre en god jobb uavhengig av hvordan kunden oppfører seg. Har selv jobbet i kundeservice både i IKEA og Clas Ohlson, og fokuserte kun på å finne løsninger, ikke på å kverulere. Det er som Clas Ohlsons internmotto sier; "En reklamasjon er en utmerket mulighet til å gjøre en feil om til noe positivt". Det klarte virkelig ikke Samsung i disse henvendelsene.

Lenke til kommentar

I første svarmail skriver de at "Det skal finnes oppdatering til 1.2 for modeller som ikke er operatørslåste. "

Underforstått da at den skal være tilgjengelig for nedlasting og installasjon, ellers burde de holdt kjeft om akkurat dette.

Har selv vært borti Samsung kundesenter, dog ikke i forbindelse med mobiltelefon. Skulle ha assistanse med noen brunevarer, og kjerringa som tok telefonen snakket dårlig norsk og forsto ikke hva jeg mente, så jeg ga opp etter tre forsøk tre dager på rad (der samme person svarte i andre enden hver gang). Forsøkte å sende en mail, som jeg fremdeles ikke har fått svar på nå et par måneder senere.

Du kan forsøke å reklamere på telefonen mot forhandler. De vil sende telefonen inn til autorisert verksted, som da vil oppdatere software/firmware til nyeste versjon for Samsungs regning. Ulempen er selvsagt at du må sende telefonen fra deg, men så lenge du ikke evner dette selv og Samsung ikke evner å bistå med fjernhjelp er det såvidt jeg kan se eneste løsning. Alternativt kan du finne et lokalt verksted i nærheten av der du bor, dersom det finnes, da går ting ofte mye kjappere ettersom du slipper å sende telefonen langt avgårde. Bare sørg for å ha kjøpskvitteringen for telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...