Missen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hei! Jeg har nå meldt meg inn i et treningssenter. Har siden mai gått ned 8 kilo, kun basert på lavt kaloriinntak samt gåturer. Det har gått forsåvidt bra, men; jeg føler nå at jeg ikke har gått fram på riktig måte. Har lagt på rundt 1300 kcal, enkelte dager helt nede i 1000. Grunnen? Jo, nettopp det at jeg ikke har trent! Har gått tur, spist lite (men sunt), og sittet foran tv og data. Derfor ønsker jeg nå å begynne å trene slik at kroppen blir sunnere samt øke kaloriinntaket, da det har vært nokså slitsomt å passe på alt jeg har puttet i munnen, og det faktum at jeg har holdt meg unna brød og ost. Men jeg trenger litt hjelp, for jeg aner ikke hvor mye mer jeg kan spise nå som jeg begynner å trene. Planen er å trene styrke 1 eller 2 ganger i uken, jogge litt på tredemølle samt delta på gruppetimer. Litt usikker på hvor mange ganger i uken det blir og, men foreløpig satser jeg på 3, så får vi se om det blir mer etterhvert Er jente, 153 cm høy og veier per dags dato 48 kg. Noen råd? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Hva vil du? Ned i fettprosent? Opp i vekt/ muskler? Samme vekt bare mer utholden? Du virker litt tynn basert på de tallene. Endret 12. september 2011 av War Lenke til kommentar
Missen Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Vel, i utgangspunktet vil jeg ha samme vekt, bare bli mer utholden. I tillegg vil jeg standardting som jeg føler alle jenter ønsker; stramme opp rumpe, lår og mage. Jeg har blitt ganske tynn i overkroppen ja, men jeg har både lår og rumpe, så har mistet mesteparten av vekten min fra magen og opp. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Missen Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Snart 21 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Okai, da har du jo fortsatt en relativt grei hvileforbrenning. For å puste og leve trenger du omtrent 1300 kalorier i døgnet. Det betyr ikke at du dør av å spise under det, men på toppen av dette kommer all aktivitetet du har i løpet av en dag, som til sammen er energien du trenger for å vedlikeholde vekten din. http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 Her kan du plotte inn litt ting om hva dagene dine består av og få et estimert kaloriforbruk. Du sier at du ønsker å stramme opp, og for å gjøre det må du bygge muskler. Ønsker du å stramme opp rumpe og lår anbefaler jeg deg knebøy og/eller markløft. Dette er teknikk-krevende øvelser, så anbefaler at du kanskje får noen timer med PT eller noen som vet hva de driver med som kan vise deg korrekt utførelse. Anbefaler deg også å øke frekvensen på styrketreningen din til 3 dager i uka. Fullkroppsprogram er fint for deg som nybegynner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå