Error Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Siden vi allerede har en hjelpetråd for matte og en for fysikk tenkte jeg at det var like greit å lage en for kjemi også. Spesielt siden jeg personlig trenger hjelp selv Noen som kan vise meg hvordan jeg gjør følgende oppgave? 25.00 cm3 of 0.100 mol dm-3 sodium hydrogencarbonate solution were titrated with dilute sulfuric acid: 2NaHCO3 + H2SO4 --> Na2SO4 + 2H2O + 2CO2 15.2 cm3 of the acid were needed to neutralize the solution. Calculate the concentration of the sulfuric acid. Endret 12. september 2011 av Error Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Det finnes en slik tråd allerede, men for å hjelpe deg: Regn ut hvor mange mol du har av NaHCO_3 , så ser du på reaksjonsligningen hvor mange mol med svolvelsyre du trenger for å nøytralisere. Nå har du antall mol svovelsyre, samt volum, og du kan nå finne konsentrasjonen. Hvis litt hva du har gjort, så kan jeg heller hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Her er den som finnes fra før i skoleforumet: Den store kjemiassistansetråden. I teknologi og vitenskap-forumet finnes også Den store kjemi-tråden, som fungerer delvis på samme måte. Tanken er vel, som med mattetrådene, at rene leksehjelpoppgaver postes i assistansetråden, mens den andre tråden brukes mer til generelle faglige diskusjoner. I praksis er de vel forholdsvis like. Lenke til kommentar
Error Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Hmm, jeg søkte vitterlig før jeg opprettet tråden. Mest sannsynlige er vel at jeg har skrevet feil i søkefeltet eller noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg