cruxx Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hei godtfolk! Da har jeg lenge hadd lyst til og lære meg litt mer elektronikk, og nå har jeg ett prosjekt jeg håper noen kan peke meg i rett retning. Først, jeg har ett bra elektronikk verksted på jobb, med ocillioscope, tracking generatorer, loddestasjoner, aktive/passive komponenter o.l. Har også atmel programmere, AVprog, 16f84 programmerere fra de gamle paraboldager o.l. Så, over til prosjektet: Jeg skal bygge ett trafikklys, med 3 stk LED lys, 12v, kjøpt fra Ebay. Disse skal fungere som startlys for uoffisiellt bakkeløp på snøscooter og helcross. (Baneløp). Lysene må starte rødt, 2 sek, rødt, 2 sek, grønt, med startlyd. Noen som vet om link til lignende prosjekter, med skjema? Eller er det noen av dere som har kunnskaper for å gi meg ett lite spark i ræva? Riktig vei altså Er meget takknemmelig for alle svar Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 ...så skal vi begynne med en transformator og en likeretterbro og etsing av printkort? Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Kjøp/finn en mikroprosessor til 200+ kr (f.eks en arduino uno), så tar det deg 3 minutter å bygge en slik trafikklyskrets med lyd og med må mye tweaking muligheter du gidder. Det ville vært mest hensiktsmessig for din egen del hvis du vil begynne med slike små prosjekter. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Det er relativt enkelt å bygge noe som fungerer på benken. Men husk at det stilles helt andre krav til ting som skal transporteres og brukes utendørs. Det er mange elektronikkprosjekter som strander på dårlig mekanisk oppbygging. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Kjøp/finn en mikroprosessor til 200+ kr (f.eks en arduino uno), Det trenger han ikke når han har Atmel sine kort. Du trenger et par ressistorer, dioder, spenningskilde/batteri, uC (atmel) så kommer du meeget langt. Og google.. http://imakeprojects.com/Projects/avr-tutorial/ Benytt deg av _delay_ms(Sekunder); så kommerdu langt! 1000 = 1 sekund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå