aazern Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hei. Jeg har et problem med gamer pcen jeg kjøpte fra komplett for rundt to år siden. Når jeg starter pcen er skjermen svart. Alt av vifter og lys funker og det høres ut som alt skal funke. Slik er det ikke. Skjermen viser sort bilde, ingen bios og i tillegg reagerer ikke mus, tastatur og headsettet. Jeg har prøvd: - bruke en annen skjerm (ingen problemer med skjermen, har brukt den på annen maskin) - bytte strømkabel - å ta ut og inn ram-brikkene. - bruke "reset"-knappen på hoverkortet - ta ut og inn batteriet fra hovedkortet, bytte "CLRTC Jumperen" fra 1-2 til 2-3 også tilbake Hovedkortet: ASUS M4A79 Deluxe Skjermkort: Radeon 4870 HD 1GB CPU: AMD Phenom 9650 Quad-Core Processor PSU: 750Watt RAM: 4GB DDR2 Takk for meg Aazern Lenke til kommentar
Mightyers Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Har omtrent det samme problemet. Det eneste som er forskjell er at min PC booter, og alt går fint. Men plutselig begynner skjermen å skurre, og skjermen blir svart. Så går skjermen i dvalemodus.. noen som har en ide hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Bit33 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Når begynte skjermen din å bli svart? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Du hadde ikke hatt det artig i BIOS før dette skjedde da? Og hadde du installert noe skjermdrivere før dette skjedde? (dvs. akkurat oppdatert elns) Edit: Prøvd å starte opp i safe-mode? Mener det er å holde inne f8 mens den starter. Endret 12. september 2011 av Kallileo Lenke til kommentar
aazern Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Når begynte skjermen din å bli svart? Den ble svart søndag 11.09.2011, så det er ganske nylig. I tillegg hadde det vært lynvær lørdag natt. Lenke til kommentar
aazern Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Du hadde ikke hatt det artig i BIOS før dette skjedde da? Og hadde du installert noe skjermdrivere før dette skjedde? (dvs. akkurat oppdatert elns) Edit: Prøvd å starte opp i safe-mode? Mener det er å holde inne f8 mens den starter. Jeg har ikke gjort noe artig i bios før dette. Jeg har heller ikke oppdatert skjermkort driverne i det siste. Har prøvd safe-mode, men det er umulig pga jeg ikke får noe bilde på skjermen i det hele tatt. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 La oss nå si at skjermen og pc-en du har problemer med er PC-1 og Skjerm-1. Og at et hvilket som helst annet fungerende oppsett er PC-2 og Skjerm-2. Capiche? Du skriver: "Jeg har prøvd: - bruke en annen skjerm (ingen problemer med skjermen, har brukt den på annen maskin)" Vil det da si at du har brukt Skjerm-1 på PC-2, og det fungerte? Eller: At du har brukt Skjerm-2 på PC-1, og det fungerte? Knotete formulering det her, men håper du skjønner. Lenke til kommentar
aazern Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 La oss nå si at skjermen og pc-en du har problemer med er PC-1 og Skjerm-1. Og at et hvilket som helst annet fungerende oppsett er PC-2 og Skjerm-2. Capiche? Du skriver: "Jeg har prøvd: - bruke en annen skjerm (ingen problemer med skjermen, har brukt den på annen maskin)" Vil det da si at du har brukt Skjerm-1 på PC-2, og det fungerte? Eller: At du har brukt Skjerm-2 på PC-1, og det fungerte? Knotete formulering det her, men håper du skjønner. Skjerm-1 + PC-2 = funker Skjerm-2 + PC-1 = funker ikke Lenke til kommentar
overdriv Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hei, sitter på samme problem her også. pc specs: ASUS P8Z68-V PRO hovedkort i72006k pros 3.4ghz h100 corsair vannkjøling Corsair HX 850W PSU Corsair Dominator DDR3 1600MHz 12GB CL8 Kingston HyperX SSD Western Digital Caviar® Black 2TB Gainward GeForce GTX 590 3072MB PhysX Alt av vifter fungerer, men skjerm og usb kontakter fungerer ikke. Samtidig som det konstant lyser rødt ut av CPU LED LIGHT. Her er det jeg har prøvd: Har sjekket prossessorn at den ikke er skadet med bøyde pins samtidig at vannkjølinga fungerer. Prøvd å brukt en minnebrikke i hvert slot og brukt MemOK knappen uten suksess. prøvd å tatt ut skjermkort, ingen forskjell på problemet. Har selvfølgelig sjekket at alle kontakter er på riktig plass. Viss det er noen som har forslag om hva man kan gjøre, så prøver jeg underveis. Hilsen frustrert pc bygger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå