Gå til innhold

Dommedag i september 2011?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste er jo han 90-årige radiopresten i USA som spådde dommedag en gang i sommer, dagen passerte og han skyldte på en regnefeil, så den kommer neste år istedet.

Som jeg spådde FØR den dommedagen hans opprant har så og si ingen av de som fulgte og trodde denne dusten trukket sin støtte og sin tro til denne sjarlatanen nettopp fordi de bruker lass på lass med kognitiv dissonans. Til mer det IKKE stemmer til mer tror disse kålhodene at det er riktig... Bare å ta en titt på alle de konspirasjons hyklerne som trodde Obama ikke var født i USA... Hjalp det at attesten kom på bordet? Nei, da hoppet de bare over til noe annet og slik fortsetter de bare..

Så denne radio dusten kan bare håpe på at døden kommer og henter ham før den predikerte dommedagen, så slipper han å (bort)forklare flere flauser og vi andre har en premie idiot mindre i verden å ta hensyn til....

Lenke til kommentar

Lurer på hva det er med enkelte folk og dommedags-overbevisninger jeg?

Ja hvor kommer alt dette fra? Sitter det folk i stuene sine bortover som plutselig roper, "Eureka, jeg har det, det er sånn det må være!" før de drar de mest fantastiske dommedags skrøner ut av ræva liksom? En kan jo begynne å lure... Noen ser rett og slett ut til å IKKE trives hvis de ikke har et inferno eller to å se frem til ... først da er dagen reddet... Og til fler som går med til bedre er det og som om ikke det holdt slenger disse dommedags fanatikerne gladelig inn en hevngjerrig gud som "årsak" der folk skal dø fordi de rett og slett har spist for mye eller for lite kjeks eller noe slikt håpløst...

Nei, ikke lett å forstå seg på disse dommedags "profetene"... Vi har faktisk en del av de her i landet også, men her er de fleste gudskjelov for smarte og lar tulling alarmen gå så fort de åpner gapene sine om deres våte drømmer, den store deilige dommedagen der DE skal trone til høyre eller venstre for gudeligheten mens de gnir seg i hendene og sier "Hva var det jeg sa...".

Tror jammen en del får stram tiss av dette også jeg.....

Hehe. Men jeg lurer på hvordan slike forestillinger oppstår, egentlig. Det må jo være noe man henter ideene fra? For eksempel får man en eller annen form straff når man gjør noe galt - i dette livet naturligvis - enten man får det fysisk eller psykisk, i form av negative sanksjoner eller liknende. Og at forestillingene om dommedag, dreier seg om en logisk konsekvens av hvordan du har levd livet.

Det jeg så for meg, som liten guttunge, det var at dommedag er den dagen man dør... Eller rett etter man dør. Jeg så for meg at rett etter døden, så ville jeg befinne meg i en tilværelse av lys, og at alt rundt meg var hvitt, og et sted hvor man på en måte følte en oppvåkning hvor man ville ha full oversikt over hele sitt levde liv. Jeg mener akkurat som om at man, i det man dør, faktisk ikke dør, men våkner opp fra en lang søvn; I denne lyse tilværelsen, så jeg også for meg en diger tronstol i rent gull, og en mann med langt hvitt skjegg, som satt på den store tronstolen. Bak ham var en hvit vegg, og veggen hadde to dører, en på hver side av tronstolen. Ovenfor disse dørene var det skilt. På det ene skiltet, stod det Fortapelsen , og på den andre døren stod det det evige liv. Jeg, som en liten gutt, følte stor dragning mot helvete. En slags nysgjerrighet om du vil. Og jeg fantaserte på hva som befant seg bak den døra, men ikke så alt for mye hva som var bak den andre døra. Men jeg ville egentlig finne ut hva som befant seg bak begge, ikke bare den ene. Gud, som da innlysende nok var mannen i hvit kjortel og hvitt skjegg sittende på tronen, hadde en lang kø av folk foran seg, og jeg var midt i køen en plass. Bak meg var døren som jeg nettopp hadde kommet fra. Det var døren av alle dører, perleporten, som man først går igjennom når man dør. Så forestillingen var slik at når man dør, så går man også igjennom ei dør, og så er man bak døren.

Når man har gått inn døren, kommer man inn i et rom; en tilværelse av opplysthet; Fullstendig opplysthet. Over mannen i tronstolen, kunne man se livet sitt i reprise, alt det gode og det onde man har gjort kunne man se, samt ei vekt som viser hva som veier tyngst av det gode og det onde i det enkelte menneskets liv. Hvis vekten hadde en overvekt av det onde, så viste Gud klart tegn til vedkommende foran ham, at han skulle gå til høyre: Til helvete, og om det var en overvekt av det gode, så viste Herren klart tegn til venstre: paradis. Når det var min tur, så gikk jeg bort til herren, som spurte meg spørsmål. Og jeg kan huske at jeg i forestillingen (i ånden) sa følgende: Hvis jeg ikke ble født, da kunne du heller ikke ha dømt meg. Hvis du er opphavet til alt, og jeg er et resultat av at du skapte meg, akkurat slik jeg er, hvordan kan du da dømme meg? Skapte du meg ikke slik du ville at jeg skulle være skapt? Vel, og det er vel her hele forestillingen gikk i oppløsning, da jeg ikke klarte å forestille meg hva han ville ha svart på spørsmålet.

Anyways...:p

Hehe.. Poenget mitt var bare at jeg så for meg dommedag, som noe som skjedde rett etter man var død, og ikke som noen jordisk begivenhet som skjer i fremtiden... Noen andre som har hatt noen forestillinger om dette? Du? ... Slik jeg tenker så tror jeg de aller fleste har laget seg noen forestillinger rundt dette, uten at de dermed sagt tror noe som helst på det.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Harold Camping er jo en ordentlig kul type. Han tror sikkert ikke en gang på det han sier selv, og så får han faktisk folk til å tro på seg. :!:

Hans agenda er sikkert bare å vise hvor godtroende og naive mennesker kan være, og at folk som ham selv aldri må bli trodd.

21. mai skulle verden gå inn i en fase med ødeleggelse og ildregn, og den 21. oktober skal verden gå under, sier han altså.

Men jeg vet at han tar feil. For den 27. oktober kommer Battlefield 3 ut, det har ikke jeg tenkt til å gå glipp av!

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

Harold Camping er jo en ordentlig kul type. Han tror sikkert ikke en gang på det han sier selv, og så får han faktisk folk til å tro på seg. :!:

Hans agenda er sikkert bare å vise hvor godtroende og naive mennesker kan være, og at folk som ham selv aldri må bli trodd.

21. mai skulle verden gå inn i en fase med ødeleggelse og ildregn, og den 21. oktober skal verden gå under, sier han altså.

Men jeg vet at han tar feil. For den 27. oktober kommer Battlefield 3 ut, det har ikke jeg tenkt til å gå glipp av!

Pfft! Bare en svindler spør du meg.. Han har gjort seg svært rik på andres idiotiske dumheter og vrangforestillinger. Det syntes jeg egentlig er til pass for de religiøse, sånn egentlig. Men kul, vel, .... det ville jeg ikke kalt ham. Han er en svindler som sannsynligvis ikke tror selv, men som vet at det ligger jævlig mye penger i religion.... I alle fall i dommedags-profetier. pRøv selv og bli mangemillionær... Mange vil se på deg som en idiot, men du vet selv du ikke er det ved å ta en titt eller to på lommeboka di.

Lenke til kommentar

Det er ondskap å fare med dommedagsprofetier,

Enig.

Jesus sa at bare Gud vet når dagen vil komme.

Jesus sa også at: "Jeg og Far er ét" - Og med det understreket han den teologiske læren om treenigheten... Og dette passer overhodet ikke med det som står skrevet over, da de i sitatet du henviser til, slett ikke er en og samme person, men to adskilte guder.

Så når selv ikke guds sønn vet når dagen kommer, så kan du trygt si at en viss Harold Camping ikke vet noenting som helst.

Den dagen kommer aldri i vår levetid. Den kommer om mange milioner av år, dersom en meteoritt ikke kommer susende fra ett eller annet sted, og som er så stor at jorda rett og slett blir most... Kan heller kalle det mosedagen, eller den store eksplosjonsdagen.... Alt liv på jorda kommer bare til å bli sprengt i fillebiter, eller brenner opp i et hav av lava... Men jeg tror at menneskeheten har klart å komme seg unna innen den tiden, og funnet andre planeter som livet kan leve videre på.

Lenke til kommentar

Det er synd hvilke problemer som oppstår i dagens globaliserte verden. Desperasjon etter oppmerksomhet kommer tydelig frem når mennesker tyr til slike metoder for å rette søkelyset mot seg selv.

Dette gjelder både dommedagsprofetier, og til og med ensomme ulver som begår massakre for å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Må være jævla trist for disse folkene som faktisk tror på dette, når det ikke skjedde denne gangen heller.

Vel, det blir vel som med Lotto spillerne. De bare prøver seg med noen nye tall og venter hver gang like spent på om tallene slår til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...