Gå til innhold

Dommedag i september 2011?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La merke til et innlegg på et annet forum, der

noen mnte det er bevist at det skjer noe denne måneden. Link

At det har noe med stjernene å gjøre osv, og at de

videoene beviste det.

Er det noe i dette?

Hm, den 3. September 2011 legger han ut en video som sier enden kommer 29. September 2011 (Feast of Trumpets)

Dommedag, den siste dagen, osv. er den dagen du dør.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Er så mange dommedagsprofetier at på ett eller annet tidspunkt må jo en av dem være nære ved å tippe riktig. Men det er neppe denne gangen.

Helt riktig, heder og ære til de som har rett...

Eller, vent nå, de er jo døde de også :ohmy:

Samtlige dommedagsprofetier er enten fra veldig gamle skrifter, resultatet av en eller annen matematisk formel eller ren fantasi

Inntil NASA sier at en stjerne er på full fart mot jorden er det bare å ta det med ro, uansett får man jo ikke gjort noe fra eller til.

Her er forresten en liste over nylige og kommende dommedager, vi har allerede hatt 3 dommedager i år...

http://transmitters_revenge.tripod.com/doomsday_list.html

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Setter penga mine på at dommedag kommer fordi maya kalenderen slutter. Den har et helt år å gå på for å kunne være riktig!

Vet ikke jeg... Jeg mener, skal vi stole på noen som prediket en dommedag langt frem i tid med som ikke engang evnet å spå sin egen undergang? Hvor lurt er det liksom...? He he.

Som nevnt over her, den dagen himmelen fylles av et enormt himmel legeme som garantert kommer til å kollidere med jorden har vi ihvertfall en grunn til å kysse familie, venner og rumpa vår farvel, for da er livet på jorden en saga blott og de religiøse i ferd med å gå på en kjempesmell når de finner ut av livet IKKE går videre i evigheten, som de i all sin stormannsgalskap har trodd... Slikt er det fint lite vi kan gjøre noe med... Ikke for at jeg gidder å fly og titte opp hvert minutt av den grunn, kommer smellen så kommer den og en kan da bare håpe på en rask og smertefri "avgang" for seg og sine og håpe ingen andre lider for mye heller og det var det. Trist ja, men som sagt, fint lite vi kan gjøre med det når de fleste mennesker på denne lille kloden er mer opptatt av å krangle om hvem av de ufattelig klønete finne-på-selv gudene som er den sterkeste og største... Jorden blir i så måte bare en påskeøys scenario i oppblåst versjon, der de som engang bodde på påske øya var mer opptatt av å sette opp steinansikter på gudene de trodde var mektige enn å redde seg selv og sine barn... Og slik er jorden i dag... I mine øyne er det bare i av syv som er fornyftige nok til å la være å krangle om disse gudene som vi ikke har så mye som en fjør åvise frem etter, men det spørs om vi klarer å få de seks andre til å innse tåpeligheten i gudelige påstander, da de aller fleste av dem faktisk ser frem til dommedager av ymse slag, det er ihvertfall de abrahamske religioners våte drøm...

Hadde det ikke vært for at mennesker har en hang til å tro på tåpelige påstander hadde vi antagelig landet på månen i 1850 og vært LANGT lenger fremme med planene om hvordan vi kan spre oss videre i sol systemet og derfra inn i nye sol systemer... Men som kjent er ikke dette lett når så mange løper rundt og tror at slutten (der DE skal leve evig) er nær... Tenk om vi hadde lagt ned like mye arbeid i å jobbe for vår felles fremtid som vi gjør for å tilbe disse fjollete gudene og sette opp alskens tåpelige bygg i den tro at disse fjolsene holder til der... er så en blir rent deprimert over tanken på hvor ufattelig tåpelige de fleste på denne planeten er der de folder sine hender eller stikker baken i været for å tilbe disse håpløse gudene eller hva nå enn som de tror kreves for underkastelse av påstander... Trist...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Eller ved å være på utkikk etter en overlykkelig Knut Jørgen Ødegaard.

Det hadde nesten vært verdt det bare for å se hans reaksjon.

Ellers tror jeg at global oppvarming og tomme oljebrønner er det nærmeste vi kommer dommedag innenfor hundre år. Men selv om det går virkelig ille, så vil det ikke være noen sann dommedag slik jeg forstår begrepet. For det første vil det ikke være noen dommer til stede, med mindre du vil se på Darwins ånd som dommeren. For det andre så vil nok noen av oss klare å overleve. Og selv om alle mennesker skulle dø ut, så vil det være langt fra slutten for livet på Jorden.

Men vår kjære Sol vil til slutt gjøre det umulig for liv å oppholde seg her, kanskje bare om noen hundre millioner år, med mindre vi gjør noe stort for å redde det. Og det kan være at vi aldri mer vil være så mektige som vi er nettopp i dette århundret, hvis vi ikke utnytter mulighetene til å sikre energiforsyningen på virkelig lang sikt.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

La merke til et innlegg på et annet forum, der

noen mnte det er bevist at det skjer noe denne måneden. Link

At det har noe med stjernene å gjøre osv, og at de

videoene beviste det.

Er det noe i dette?

Ja, det vil nok skje.

Du får gjøre opp med den guden du tror på, og være klar for å dø.

Håper ikke du tar det jeg sa på alvor....

Lenke til kommentar

Lurer på hva det er med enkelte folk og dommedags-overbevisninger jeg?

Ja hvor kommer alt dette fra? Sitter det folk i stuene sine bortover som plutselig roper, "Eureka, jeg har det, det er sånn det må være!" før de drar de mest fantastiske dommedags skrøner ut av ræva liksom? En kan jo begynne å lure... Noen ser rett og slett ut til å IKKE trives hvis de ikke har et inferno eller to å se frem til ... først da er dagen reddet... Og til fler som går med til bedre er det og som om ikke det holdt slenger disse dommedags fanatikerne gladelig inn en hevngjerrig gud som "årsak" der folk skal dø fordi de rett og slett har spist for mye eller for lite kjeks eller noe slikt håpløst...

Nei, ikke lett å forstå seg på disse dommedags "profetene"... Vi har faktisk en del av de her i landet også, men her er de fleste gudskjelov for smarte og lar tulling alarmen gå så fort de åpner gapene sine om deres våte drømmer, den store deilige dommedagen der DE skal trone til høyre eller venstre for gudeligheten mens de gnir seg i hendene og sier "Hva var det jeg sa...".

Tror jammen en del får stram tiss av dette også jeg.....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...