Gå til innhold

[Løst] "Forbereder konfigurasjon av Windows"

:utakt

Anbefalte innlegg

Har hatt et 'problem' i går og i dag. Harddisken jobber hele tiden. Jeg tenkte først det var noe som hadde hengt seg opp litt, og prøvde en omstart. Skjermen ble blå, og det sto "Forbereder konfigurasjon av Windows. Ikke slå av maskinen". En prosentteller gikk sakte fra 0 til 100. Greit nok. Men dette skjer nå hver gang jeg slår av eller gjør omstart, og det er kontinuerlig aktivitet på harddisklampa når jeg bruker maskinen.

Hva ER dette for noe..?

Kryss i taket, akkurat nå blinker det bare litt. Sånn ca et blink i sekundet.

Win 7 Home, Asus U46SV.

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke normalt at den skal konfigurere oppdateringer *hver* eneste gang du skrur av maskinen.

Forsøk å nullstill Windows Update ved å kjøre denne filen:

http://go.microsoft.com/?linkid=9665683

Kan også være greit å kjøre verktøy for systemoppdateringsberedskap:

http://support.microsoft.com/kb/947821

Dersom det ikke er til hjelp, så kan det være smart å sjekke Windows Update-loggen for feilkoder. Den finner du under C:\Windows\Windowsupdate.log.

Lenke til kommentar

I utgangspunket vil jeg ikke anbefale at man fjerner en oppdateringen uten å sjekke at den faktisk har blitt installert, eller om det er en kritisk oppdatering. Aldri noe sjakktriks å velge og ikke installere en kritisk oppdatering.

Da må man heller se på hva som er grunnen til at denne oppdateringen ikke lar seg installere. Er det f.eks. en oppdatering for .Net Framework kan kan forsøke å reparere installasjonen av .Net Framework.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...