Luminos Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 Fikk så mange supre tips når jeg startet denne tråden, så jeg drar den litt opp igjen, siden jeg lurer på noe Vi har nå bestemt hvilke land vi ønsker og besøke, men jeg lurer litt på hvilke framkomstmidler man bør bruke i de forskjellige landene. Jeg har jo lest litt, og googlet litt, men er greit å høre erfaringene til folk! For eksempel, hvordan kommer man seg lettest fra A-Å i Vietnam, Laos og Kambodsja. Er det greiest å busse, eller går det an å ta tog? Vi må jo komme oss fra fks. Laos til Kambodsja, og hvordan er det å krysse grenser i den regionen? Vi må jo vise frem/kjøpe visum også. Jeg overtenker vel dette, men er litt redd denne usikkerheten, som sikkert mange førstegangs backpackere føler på Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Seat61 for detaljer om tog. Der det ikke går tog tar du buss. God tur! Lenke til kommentar
soloss^ Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Jeg skal selv på en langreise f.o.m Februar 2013 t.o.m uvisst ; Jeg kommer til å begynne i Vietnam, packe gjennom Kambodsja og ende opp i Thailand. Deretter drar jeg til Australia og ser hvor langt pengene strekker : Før jeg kommer meg hjem til Norge på siste rester Jeg budsjetterer 120 000. Jeg begynte jobbingen i Juli og skal jobbe ut Januar. Foreløpig har jeg 35 000. Jeg har mulighet til å tjene såpass fordi jeg kan jobbe så mye overtid jeg bare vil - nyutdannet sykepleier. Med denne turen planlegger jeg å reise bort fra alt som heter bekymringer (inkludert økonomi) og bare gjøre hva jeg vil når jeg vil det. Totalt har dere 12 forskjellige destinasjoner, som blir noe slikt som 2 uker pr stopp, vil man virkelig få denne følelsen av å virkelig bli kjent med folkene og landene man drar til ? Selv om "flashpacking" uttrykket visstnok blir mer og mer omtalt disse dagene. Det er visst mer og mer populært å besøke så mange land som mulig istedenfor å utforske enkelte. Det er jo derfor det er så gøy å skreddersy egen reise ! Håper dere får en fin tur, jeg gleder meg noe helt vanvittig ! Lenke til kommentar
Luminos Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Tusen takk for all respons på tråden Turen har blitt helt forandret. Vi har gått fra 6 mnd. til 5 uker, hehe. Det har med jobbene våre og gjøre, i tillegg til litt andre uforutsette ting. Så nå er planen Thailand og Kambodsja Vi får heller ta igjen en lenger tur senere, vi håper det blir muligheter for det! Soloss: Det høres ut som du får en knall tur, lykke til og god tur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå