Duqe Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Fikk meg nylig ny CPU og hovedkort, alt gikk greit unntatt at ramen hele tiden står på 1066mhz istedet for 1333. Har prøvd å tvinge den manuelt på 1333 men da vil pcen ikke boote. Prøvde nylig også de svarte rambankene uten hell og samme resultat med 1 ram brikke. Det andre er at jeg heller ikke får til overklokkingen, har prøvd tipsene jeg fant på google og youtube men resulterte med at pcen ikke vil boote eller at den bare får stock hastigheten når jeg kommer inn på windows. Hadde vært veldig takknemlig om noen kunne veiledet med detaljer hva som må stilles inn på biosen. På forhånd mange takk for all svar. I5 2500K (1155) ASUS P8P67 PRO B3 Coolermaster HAF X BIG Noctua NH-U12P SE2 MSI GTX 580 Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 SSD Agility 3 SSD Vertex 2 Seagate 2TB WIN 7 Ultimate 64bit Endret 14. september 2011 av Duqe Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Nå får jeg også randomly frysing på pcen alt+ctrl+delete fungerer heller ikke. Av og til får jeg også blåskjerm: STOP:0x00000001A Tok en default setup i bios og kjørte PRIME95 med resultat: FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4 Hardware failure detected, consult stress.txt file. Tortue test completed 62 tests in 1hours, 2 min - 1 errors, 0 warnings. Worker stopped Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Da har funnet at det er rammen som forårsaker feilmeldingene. Men fremdeles får jeg ikke overklokket. I biosen ser jeg resultatet for overklokkingen, men når jeg kommer inn i win7 og cpuz ser jeg at den er på stock instillinger. Har også prøvd overklokkingsprogrammet som fulgte med, men allikevel får jeg stock innstillinger. Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Har du prøvd å søkt etter løsninger på google, for å se om noen har hatt samme problemet som deg? For alt jeg vet så kan det hende du må flashe bios.. Lenke til kommentar
bhines Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 http://www.overclock.net/intel-motherboards/1012874-official-asus-p8p67-p8z68-series-owners.html les litt der Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 http://www.overclock.net/intel-motherboards/1012874-official-asus-p8p67-p8z68-series-owners.html les litt der Takker for tipset, dette skal testes ut. Biosen min er også flashet til nyeste firmware, da bør dette være i boks. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Sett spenning på minne manuelt til 1,65v, evnt kjøp et 1,5v sett. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Hei igjen, da har jeg fått meg nye ram 1.5v sett og fulgt alle tipsene som er rådet. Men allikevel står den fremdeles på 3.3GHZ. Eldre bios versjoner har jeg også prøvd, skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å klokke med dette hovedkortet? Lenke til kommentar
Switters Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hvis ikke du endrer base-mp vil den stå på 3,3ghz helt til du belaster den. Er det ikke vanlig å klokke disse ved å sette maks turbo-mp opp på alle kjerner slik at den hopper dit når det trengs? På min 2600 non K har jeg jo ikke annet valg, og da står det 3,4 i blant annet Windows, men den hopper opp til 4,2 når det trengs. Kjører jeg Prime95 med 8 tråder, legger den seg på 3,9. Har du prøvd å se hva som skjer når du belaster den? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Hvis ikke du endrer base-mp vil den stå på 3,3ghz helt til du belaster den. Er det ikke vanlig å klokke disse ved å sette maks turbo-mp opp på alle kjerner slik at den hopper dit når det trengs? På min 2600 non K har jeg jo ikke annet valg, og da står det 3,4 i blant annet Windows, men den hopper opp til 4,2 når det trengs. Kjører jeg Prime95 med 8 tråder, legger den seg på 3,9. Har du prøvd å se hva som skjer når du belaster den? Det ante jeg ikke, skal teste det ut, takk for tipset. Lenke til kommentar
Ubrilium Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hvis du skal finne ut om du har overklokket, så laster du ned CPU-Z, og kjører et CPU krevende program, spill etc. Da vil du kunne se om CPUen har den farten du har overklokket til Har ikke lest de andre svarene, men hvis du skal overklokke 2500K skikkelig må du inn i "advanced mode" - AI TWEAKER(tror jeg), og skive inn foreksempel 45 hvis du skal klokke til 4.5 GHz Nyttig! Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Det funket da jeg kjørte prime95, skjønte ingenting da windows hele tiden bare viste 3.3 GHZ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå