Gå til innhold

Har du stemt?

90 stemmer

1. 1. Har du stemt?

• Ja
      67
    • Ja, men blankt
      3
    • Nei, det er ingen parti jeg er enig med
      9
    • Nei, jeg orker ikke
      11

Anbefalte innlegg

Jeg svarte "Nei, jeg orker ikke", men bør da legge til at det ikke handler om å orke å levere stemmeseddelen; Det handler om at jeg ikke gidder å sette meg inn i alle de forskjellige partiene for å finne ut hvilket jeg tjener mest på at vinner :) Tror først og fremst at min stemme alene ikke vil gjøre noen forskjell. Og jeg tror at jeg er den eneste som tenker slik! Og jeg tror også at jeg ikke vil merke den store forskjellen fra parti til parti uansett hvem som vinner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men snart kjem vel resultatet av alle dei som har forhåndsstemt, ca ein halv million stemmer, og den blir nok litt meir nøyaktig enn valgdagsmålinger.

Det skulle man tro. Men så kan man jo spørre seg om det å forhåndsstemme eller gå med på å fortelle en journalist hva man har stemt er vanligere hos velgere med en bestemt partitilhørighet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at resultatet kom så raskt, jeg syns jeg husker at det tok ca. en dag å få et klart resultat etter valget sist gang. Kan være det var stortingsvalg.

Dette er vel bare forhåndsstemmer, det er nok derfor de foreløpige resultatene kunne bli offentliggjort bare sekunder over 21.00

Lenke til kommentar

Nei, eg har ikkje det. Bryr meg ikkje nok om politikk til å setje meg inn i kven eg skal stemma på. Eg har ein teori om at det ikkje er den store forskjellen uansett kven som sit på toppen uansett. Valløftene blir ikkje haldt uansett.

Kudos til alle som stemmer og er politisk engasjert, men det er ikkje mi greie.

Lenke til kommentar

Kvifor det? Dei kunne integrert det med Altinn eller noko sånt.

Ingen garanti for anonymt og fritt valg. Det er vanskelig å tvinge noen til å stemme på en bestemt måte slik det foregår i dag. Hvis det skjedde hjemme på PC-en kunne man fått besøk av torpedoer fra Skurkepartiet, som ville være i stand til å true deg til - og sjekke - at du stemte på dem. I et valglokale kunne du stemt på Snillelaget og sluppet unna med en hvit løgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...