Gå til innhold

Har du stemt?

90 stemmer

1. 1. Har du stemt?

• Ja
      67
    • Ja, men blankt
      3
    • Nei, det er ingen parti jeg er enig med
      9
    • Nei, jeg orker ikke
      11

Anbefalte innlegg

Har du stemt ved kommunevalget i år? Gi gjerne grunner for ditt valg, enten det er ja eller nei.

Selv har jeg stemt enkelt og greit fordi jeg synes at det er min "borgerplikt". Jeg liker tanken på at jeg har vært med på å påvirke framtiden og syns det er oppriktig synd at enkelte rett og slett ikke gidder å bruke stemmeretten sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.......og syns det er oppriktig synd at enkelte rett og slett ikke gidder å bruke stemmeretten sin.

Hvis noen virkelig ikke har satt seg inn i politikk, og ikke bryr seg om hvordan landet styres, er det helt greit for meg at de ikke fyller stemmeurnen med lite veloverveide stemmer.

Jeg har satt meg inn i sakene, og har stemt.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Ja! Jeg har stemt (og det for første gang - siden jeg endelig er blitt myndig)

Jeg synes helt enkelt at det partiet som nå har sittet ved makta i snart hundre år har godt av å komme på sidelinja, og det er også et faktum at kommunen scorer fryktelig dårlig på "kommune-tester"... Kommunen min trenger nytt blod!

Lenke til kommentar

Jeg vil bare nevne at:

Idiot er et ord som kommer fra gresk ἰδιώτης (idiōtēs), «en person som ikke er interessert i politikk», «en person uten yrkeskunnskaper» eller «en vanlig innbygger», fra ἴδιος (idios), «egen», «privat»[1].

Wikipedia sin norske artikkel om "idiot".

PS. Du trenger ikke være 18 for å stemme. Det holder at du fyller 18 det året det er valg.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

.......og syns det er oppriktig synd at enkelte rett og slett ikke gidder å bruke stemmeretten sin.

Hvis noen virkelig ikke har satt seg inn i politikk, og ikke bryr seg om hvordan landet styres, er det helt greit for meg at de ikke fyller stemmeurnen med lite veloverveide stemmer.

Jeg har satt meg inn i sakene, og har stemt.

Jeg er helt enig i poenget ditt.

Når jeg snakker om at flest mulig burde så stemme så mener jeg selvfølgelig at folk skal sette seg inn i valget og stemme.

Jeg synes trådstarter skal legge til at man ikke har stemt fordi man ikke er gammel nok.

Men jeg har stemt.

Vel, med denne pollen tenker jeg helst på de som kan stemme, men om du ikke har mulighet til det så stem det du ville ha stemt dersom du hadde vært gammel nok.

Lenke til kommentar

Stemt :) Jeg stemmer fordi jeg har lyst å være med å påvirke samfunnet, i den retningen jeg mener er rett i mitt syn.

Når det er sagt så er det ingen partier jeg er fullstendig enig med, så det blir jo stemming på det partiet (eller de personene, som jeg syns kommune- og fylkestingsvalg handler mer om) jeg er mest enig med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...