espenk95 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Hallo Jeg skal kjøpe meg en gaming PC og lurte på om det er fornuftig å vente til de nye produktene (hovedkort, prosessor og skjermkort) kommer, eller om jeg kan kjøpe en PC nå, som ikke blir "dårlig" i forhold til det nye, med tanke på pris. Tabell for deler i PC: Del: Pris: Spesifikasjoner: Kabinett Kr. 985 Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort Strømforsyning Kr. 899 Cooler Master GX 750W PSU Hovedkort Kr. 1349 ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155 Prosessor Kr. 2250 Intel Core i7-2600 Processor Vannkjøler Kr. 699 Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler Skjermkort Kr. 1750 ASUS GeForce GTX 560Ti 1 GB PhysX CUDA RAM Kr. 479 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Harddisk Kr. 569 Western Digital Caviar Black 1TB SSD Kr. 849 Corsair SSD Series 3, 60 GB Blu-Ray/DVD Kr. 490 Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, iHOS104-37 Nettverkskort Kr. 349 TP-LINK TL-WN951N 11n Wireless Adapter Farkt: Kr. 296 My Pack Tollpost Totalpris: 10964 OBS! Grunnen til at jeg velger å legge til et trådløst nettverkskort er at det er få av kompisene mine som har kabelnett til alle på LAN. Er dette gode komponenter som kommer til å holde seg bra, eller blir disse ut datert når nye hovedkort, skjermkort og prosessorer kommer? Jeg skal kjøre Battlefield 3, CSS, G-Mod, TF2 og League of Legends... (Det blir jo så klart flere spill etterhvert, kommer ikke på alle i farten) Takker for svar Endret 14. september 2011 av espenk95 Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Vil anbefale deg å se på de siste 100 trådene som er laget med det budsjettet du har.. Jeg har også akkurat laget ny tråd, men pga jeg har video redigering i bildet osv ; ) Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Gå ned til 2500 K prosessor. Like bra til gaming. Med muligheter for overklokking. Det å ha muligheten er kun positivt. Jeg ville heller lagt pengene i en Intel 120GB ssd. Trenger du blu-ray spiller? Meh orker ikke skrive mer. Les gjennom AgentSpoon sin tråd. Lenke til kommentar
espenk95 Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Hei, takk for raske svar Jeg byttet ut i7-2600 med i5-2500K, og byttet ut Corsair Force Series 3 60GB men Intel 320 Series 120GB (Bulk). Da ble totalprisen Kr. 10863 Jeg hadde regnet med at i5-2500K ville bli anbefalt. Men jeg vurderer sterk og oppgradere til GTX 560Ti SLI rundt juletider. Ville det da vært bedre med en i7-2600 (må da nedgradere til 60GB Corsair SSD)? Igjen takk Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Såvidt jeg har sett og hørt vil ikke den ekstra ytelsen en 2600 gir kunne forsvare prisen. Såfremt du ikke driver profesjonellt med videoredigering eller annet arbeid som nyter godt av hyperthreading. Intel har også lavest feilrate på diskene sine noe som er kjekt. OCZ og Corsair har vel et par disker som er raskere, men det hjelper lite hvis den kræsjer etter to mnd. Men les de andre trådene og spesiellt Agent Spoon sin tråd. Masse gode tips og råd der, men litt mye til at jeg orker å liste opp alt en gang til. Lenke til kommentar
espenk95 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Hei igjen Har snakket med noen kompiser på skolen i dag. De sa at det ikke var lenge til AMD's nye serie med prosessor var på markedet (jeg hadde sett en artikkel på HW.no om disse, men fikk et inntrykk av at det var "lenge" til de kom). I dag så jeg en ny artikkel. Der sto det " Vi kan trolig også trekke en slutning om at AMD ikke har så mye igjen før Bulldozer er klar for markedet ". Jeg la merke til at det sto "Socket AM3+ (942)". Betyr dette at det ikke kommer en ny socket, og at "dagens" AM3 socketer er klare for ny prosessorer? Tror dere at dette blir en stor oppgradering fra i5-2500K? Jeg selv tror det vil være bedre, men jeg aner ikke hvor mye de kommer til å koste... tror dere noen av de nye prosessorene koster ca. 2300kr? Lenke til kommentar
espenk95 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Hei igjen. AMD Bulldozer er like om hjørnet (om det jeg har lest er sant). Det står at FX-8150 kommer til å koste $300. Om jeg tar bort vannkjøling og velger en Kingston 96 GB SSD kommer det på ca. 11 000 ink frakt. Siden jeg fant info på. OBS: Jeg skal kjøpe vannkjøling og et ekstra skjermkort for å kjøre i SLI om noen måneder... Gaming PC AMD.xlsx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå