Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen booter opp og så ned igjen etter 1 sekund

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ett problem med at

PC-en min booter opp og så ned igjen med en gang, en gang i blandt kommer den så langt som til "Gigabyte" skjermen men så henger den seg der. Dette skjedde etter jeg byttet CPU kjøler fra en stock intel i5-750 til en Noctua NH-D14 CPU Kjøler. Jeg har forsøkt å bytte tilbake til den gamle; da kom jeg inn i Windows men den hang seg som før etter litt tid. Har også forsøkt å bytte plassering på RAM-brikkene, resette CMOS, koble inn og ut harddisker etc. Er det noen som har noen ide om hva dette kan skyldes eller hvilken komponent som mest sannsynlig har skylda? Den eneste vesentlige forskjellen på monteringen av den nye vifta er en bakplate som festes på baksiden av hovedkortet. Takk på forhånd, må få fikset dette før BF3 og Skyrim.

Full hardwareliste er:

Gigabyte GA-P55A-UD4, P55, Socket-1156

Intel Core? i5 Quad Processor i5-750

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 (x4)

XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Noctua NH-D14 CPU Kjøler

OCZ ModXStream Pro - 700W PSU

Samsung SpinPoint F3 1TB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kaster meg på denne tråden.

Sliter med det samme selv, maskinen starter opp i ca 1-2 sekunder når jeg trykker på knappen men slår seg av igjen og ikke noe skjer. Det har hendt den har boota litt lengre, men da har den fryst på bildet hvor man kan trykke Del, F8, F12 osv for å komme inn i BIOS`n.

Det jeg foreløpig har gjort for å omgå dette er ved å skru av maskinen helt med knappen på baksiden, for så å flippe den tilbake og deretter starte maskinen på vanlig måte (noe jeg føler må skje innen 5 sekunder, hvis ikke funker det ikke)

Hadde en hendelse for etpar dager siden hvor maskinen bare kuttet helt ut etter noen timers bruk, akkurat som om noen tok strømmen, dvs ikke noe bluescreen eller noe...bare *poff* borte.

Driver å vurderer om det kan være PSU`n som holder på å ta kvelden, men syntes det er litt rart. Den er ca 4-5 år gammel og på 750W.

Alle forlsag taes i mot med stor interesse :)

Lenke til kommentar

Hei!

Hva mener du med "og så ned igjen med en gang"? Slår pc'en seg av eller restarter den?

Har du prøvd "gamlemåten" å resette CMOS på? Altså å fjerne batteriet fysisk, før du setter det inn igjen etter 20sec?

Den booter opp og skrur seg av igjen med en gang, den prøver automatisk å starte igjen men så skjer det samme igjen. Dette skjer ad neusea til jeg tar strømmen på den.

Ja, det har jeg prøvd, har ikke fått bootet den så jeg får bare gjort ting med hw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...