Gå til innhold

Graffikort på full clock på skrivebordet

mvs96

Anbefalte innlegg

På nvidia inspector står det at det ene graffikkortet har 900 Mhz i current clock noe som er fult. Er dette meningen, feilmåling eller en feil med kortet? Det andre kortet kjører 52 Mhz.

ps. det er gigabyte gtx 560 ti

Endret av mvs96
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I så fall er det vel helt normalt at det ene kortet står på full klokking, mens det andre står bare på hvilebluss? Jeg er usikker på om det kortet som nå står på full klokke, kanskje burde ha klokket seg ned hvis det ikke er under hard belastning .... men jeg vet jo også at det er problemer på driversiden og dette med fungerende nedklokking ... f.eks. hvis du har en ekstern skjerm eller to koblet til, så vil ofte ikke skjermkortet klokke seg ned til hvilepuls som det egentlig skal gjøre. Kanskje det er noe av det samme som skjer dersom man har SLI?

Lenke til kommentar

Så lenge temperaturene er innenfor safe grenser, så burde det ikke være det. Selv om det står i full klokk, så vil det jo ikke være hardt belastet så lenge man ikke spiller, slik at temp'en blir - eller skal være - langt lavere enn om du faktisk hadde spilt noe.

Hvis det virkelig plager deg, skal jeg lete fram lenker til en oppskrift og en liten software som fikser problemet for deg, men da trenger jeg litt tid ;)

Jeg har prøvd det selv, og det funket.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...