Rabb3rn Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hei jeg er en gutt på snart 15år blir det om ei uke ca. Og jeg vil ha en jobb i tillegg til skolen, da det er mange ting man har lyst på som man ikke gir seg selv råd til. Kan jobbe med mye, men er vel lager/butikk som er mest aktuelt. Lønn er ikke så farlig men burde være OK lønn. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hva er det du ønsker med denne tråden? Lenke til kommentar
Rabb3rn Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Råd til jobber jeg kan ha Lenke til kommentar
runerask Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Rema, Kiwi, Ica..osv? Lenke til kommentar
Rabb3rn Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Det blir vel f.eks lager og rydde jobber det går i da? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Det blir vel f.eks lager og rydde jobber det går i da? Du finner lager på alle Rema, Ica og kiwibutikker Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hør med dine foresatte og slektninger, evt. venner hvis de jobber i butikk eller generelt en bedrift som har behov for ryddehjelp. I en alder av 15 år er min erfaring at det ikke er så altfor lett å få seg en jobb som ikke går ut på å selge VG/blomsterbud/Norpost og lignende hvis man ikke kan få det via slektninger og venner. Her er noen du kan ta kontakt med selv (som allerede er nevnt i tråden): - Kiwi - Rema 1000 - Lokalkiosker - Bunnpris - Europris - Coop - Rimi - Div. jernvareforretninger (Jernia blant annet) - Bensinstasjoner Vet ikke hvordan det e rmed alder osv, men skal man få seg jobb må man rundt å spørre uansett 2 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Skriv CV og søknad og gå rundt på nærmeste kjøpesenter og lever ut. Gi et godt inntrykk, spør gjerne litt og prøv å slå av en prat. Virk interessert. Si at du har mye tid tilgjengelig osv. Spør også rundt i familien slik Stratosphere foreslår. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Var i samme situasjon som deg når jeg var 14 år. Masse konserter jeg ville gå på, men ingen penger. Det jeg endte opp med var å gjøre som webmaster esso sier; gå rundt i nærområdet og spørre så å si alle. selv med godt humør og velskrevet cv (for å være 14 ) må du regne med å få nei fra så å si alle. Jeg var egentlig bare kjempejeldig når jeg etter en uke med nei fra alle fikk en jobb på Pizzabakeren. Og hvis du først er så heldig å får deg jobb, bør du holde godt på den. Jeg hadde jobben min på Pizzabakeren helt til de gikk konkurs (nesten 4 år) Merker at det ser ekstremt bra ut på cven i dag. Er ikke så mange som har "fast" jobb fra de var 14-18. Lykke til uansett =) Lenke til kommentar
asle12 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Var i samme situasjon som deg når jeg var 14 år. Masse konserter jeg ville gå på, men ingen penger. Det jeg endte opp med var å gjøre som webmaster esso sier; gå rundt i nærområdet og spørre så å si alle. selv med godt humør og velskrevet cv (for å være 14 ) må du regne med å få nei fra så å si alle. Jeg var egentlig bare kjempejeldig når jeg etter en uke med nei fra alle fikk en jobb på Pizzabakeren. Og hvis du først er så heldig å får deg jobb, bør du holde godt på den. Jeg hadde jobben min på Pizzabakeren helt til de gikk konkurs (nesten 4 år) Merker at det ser ekstremt bra ut på cven i dag. Er ikke så mange som har "fast" jobb fra de var 14-18. Lykke til uansett =) Hva var det du gjorde når du jobde på pizzabakeren? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Fikk jobb i Posten da jeg var 15, og hadde en ganske god lønn på 150kr timen. Så spør dem, de ansetter unge personer. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Var i samme situasjon som deg når jeg var 14 år. Masse konserter jeg ville gå på, men ingen penger. Det jeg endte opp med var å gjøre som webmaster esso sier; gå rundt i nærområdet og spørre så å si alle. selv med godt humør og velskrevet cv (for å være 14 ) må du regne med å få nei fra så å si alle. Jeg var egentlig bare kjempejeldig når jeg etter en uke med nei fra alle fikk en jobb på Pizzabakeren. Og hvis du først er så heldig å får deg jobb, bør du holde godt på den. Jeg hadde jobben min på Pizzabakeren helt til de gikk konkurs (nesten 4 år) Merker at det ser ekstremt bra ut på cven i dag. Er ikke så mange som har "fast" jobb fra de var 14-18. Lykke til uansett =) Hva var det du gjorde når du jobde på pizzabakeren? Alt utenom å kjøre ut pizza egentlig. Åpne om helgene (bake bunner), kveldsvakter i ukedagene, stenge, oppgjør, vaske og alt annet du kan tenke deg utenom selve kjøringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå