Gå til innhold

Få meg en jobb i tillegg til skole.

Rabb3rn

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på snart 15år blir det om ei uke ca. Og jeg vil ha en jobb i tillegg til skolen, da det er mange ting man har lyst på som man ikke gir seg selv råd til. Kan jobbe med mye, men er vel lager/butikk som er mest aktuelt. Lønn er ikke så farlig men burde være OK lønn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør med dine foresatte og slektninger, evt. venner hvis de jobber i butikk eller generelt en bedrift som har behov for ryddehjelp. I en alder av 15 år er min erfaring at det ikke er så altfor lett å få seg en jobb som ikke går ut på å selge VG/blomsterbud/Norpost og lignende hvis man ikke kan få det via slektninger og venner.

Her er noen du kan ta kontakt med selv (som allerede er nevnt i tråden):

- Kiwi

- Rema 1000

- Lokalkiosker

- Bunnpris

- Europris

- Coop

- Rimi

- Div. jernvareforretninger (Jernia blant annet)

- Bensinstasjoner

Vet ikke hvordan det e rmed alder osv, men skal man få seg jobb må man rundt å spørre uansett ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var i samme situasjon som deg når jeg var 14 år. Masse konserter jeg ville gå på, men ingen penger. Det jeg endte opp med var å gjøre som webmaster esso sier; gå rundt i nærområdet og spørre så å si alle. selv med godt humør og velskrevet cv (for å være 14 :p) må du regne med å få nei fra så å si alle. Jeg var egentlig bare kjempejeldig når jeg etter en uke med nei fra alle fikk en jobb på Pizzabakeren.

Og hvis du først er så heldig å får deg jobb, bør du holde godt på den. Jeg hadde jobben min på Pizzabakeren helt til de gikk konkurs (nesten 4 år) Merker at det ser ekstremt bra ut på cven i dag. Er ikke så mange som har "fast" jobb fra de var 14-18.

Lykke til uansett =)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Var i samme situasjon som deg når jeg var 14 år. Masse konserter jeg ville gå på, men ingen penger. Det jeg endte opp med var å gjøre som webmaster esso sier; gå rundt i nærområdet og spørre så å si alle. selv med godt humør og velskrevet cv (for å være 14 :p) må du regne med å få nei fra så å si alle. Jeg var egentlig bare kjempejeldig når jeg etter en uke med nei fra alle fikk en jobb på Pizzabakeren.

Og hvis du først er så heldig å får deg jobb, bør du holde godt på den. Jeg hadde jobben min på Pizzabakeren helt til de gikk konkurs (nesten 4 år) Merker at det ser ekstremt bra ut på cven i dag. Er ikke så mange som har "fast" jobb fra de var 14-18.

Lykke til uansett =)

Hva var det du gjorde når du jobde på pizzabakeren?

Lenke til kommentar

Lykke til uansett =)

Hva var det du gjorde når du jobde på pizzabakeren?

Alt utenom å kjøre ut pizza egentlig. Åpne om helgene (bake bunner), kveldsvakter i ukedagene, stenge, oppgjør, vaske og alt annet du kan tenke deg utenom selve kjøringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...