Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mistanke om at Motherboardet har død

Anbefalte innlegg

Hei, PC'en min fungerte helt fint (nesten i allefall) inntil jeg skulle skru den på etter å ha kommet hjem fra skolen idag. Når jeg booter opp går alt fint og windows logoen kommer opp (W7 64 bit). men den fryser på "Starting Windows" med logoen som glinser og sånt. den går ikke lengere uansett hva jeg prøver. jeg prøvde oppstartsreprasjon, men den loader windows filene, så går den evig på loading. Jeg prøvde også å ta å boote fra windows CD'en. samme skjer, loader opp alle filene, men når den kommer til loadingen med "© Microsoft Corporation" så bare loader den evig. jeg kommer meg inn i BIOS og alt sånt.

Liste over deler ser du i signatur tingen. Hadde vært flott med litt hjelp. jeg lurer på om ikke Motherboardet har død, har prøvd å ta ut noen av RAM chips'ene og sånt, ingenting ser ut til å fungere. kan heller ikke se noe tydelig på selve Motherboardet som indikerer skade. Kjørte diagnostic her om dagen av HDD'en pga freezes. den var helt fin.

Hjelp hadde vært VELDIG fint :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Først det ikke så fullt seriøse men fullt mulige feilkilden. Ta ut alt mulig dill av USB-kontakter. Det kan lage krøll for windows. Jeg kan f.eks. ikke boote jobbmaskinen min med htc-telefonen min i. Den bare henger i oppstart, litt som du beskriver.

Men hvis vi skal se litt mer på hardwaren høres ikke helt ut som HK-feil spør du meg, hvertfall ikke en vanlig en. Da ville du slitt med å boote eller å komme så langt som du gjør. Ville starta med å sjekke harddisk og minne selv. Du har jo scanna harddisken så bør være grei. Prøv å kjøre med en minnemodul og se om du får det i gang da.

Lenke til kommentar

Hei,

Først det ikke så fullt seriøse men fullt mulige feilkilden. Ta ut alt mulig dill av USB-kontakter. Det kan lage krøll for windows. Jeg kan f.eks. ikke boote jobbmaskinen min med htc-telefonen min i. Den bare henger i oppstart, litt som du beskriver.

Men hvis vi skal se litt mer på hardwaren høres ikke helt ut som HK-feil spør du meg, hvertfall ikke en vanlig en. Da ville du slitt med å boote eller å komme så langt som du gjør. Ville starta med å sjekke harddisk og minne selv. Du har jo scanna harddisken så bør være grei. Prøv å kjøre med en minnemodul og se om du får det i gang da.

Prøvde med en minne og ut med alt untatt keyboardet. har fremdeles det samme problemet :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...