Gå til innhold

Geils par-minner?

unwill

Anbefalte innlegg

Geil har en liten stund nå solgt minner parvis, lurte på om det er noen forskjell å kjøpe 1 par minner eller 2 stk seperat?

Prisen er ca det samme, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de skal selge parvis nå? Salgstriks? Eller er det ytelsesforskjell?

----

(Husker før i tiden da jeg virkelig måtte kjøpe RAM parvis)... min gode gamle 386 med 16 MB RAM (4 x 4 MB RAM)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte to separate(TwinMos, riktignok), og det funker fin-fint.

Mulig at de som selges parvis er testet sammen, men. Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være nødvendig.

Hvis en rambrikke funker alene, skulle den vel funke like bra med en annen i par(så lenge det er snakk om samme type)?

Kanskje de selges parvis for å gjøre det letter for forbrukerne, og forvisse seg om at de ikke prøver å kjøre to forskjellige typer minne sammen i dual DDR?

Lenke til kommentar

Når du kjøpe Dual DDR så er det fordi dei er opptimalisert til å kjøre dual.

For eksempel så ligger CAS Latency på 2.0 og 400Mhz , og når du kjører Dual DDR så er det ein garanti for at dei kjører 800Mhz på Bussen.

Når du ser på Ram som blir selt enkeltvis er det som regel CAS 2.5 på dei.

Noe som gjør dei tregere! Det er heller ingen garanti på at dei kjører dobbelt så fort. Så dei ska gjør i teorien.

Grunnen til at dei seller dei i dual packs er for å gjør det enklere for folk som ikke har så god peiling på pc.

Raskt å enkelt.

Det er mange som eg kjenner som har handla ram.

Så har dei kjøpt feil ram.

Noe som setter ned ytelsen til pc-enn.

Lenke til kommentar

Største fordelen med å kjøpe dual pakkene til Geil er at de er litt billigere enn å kjøpe 2 stk separate minnebrikker av samme type. F.eks Geil Golden Dragon PC3500 1Gb dual koster kr 2474,- hos PS Data, de samme brikkene koster kr 1345,- hver for seg (kr 2690,- for 1Gb).

Dessuten er de to minnebrikkene testet i et dual hovedkort så det er garantert at de ihvertfall har funket i dual en gang. :p

Du tar helt feil Aykon, de samme minnebrikkene som selges i dual pakker selges også hver for seg. Så du får akkurat samme minnebrikker eneste forskjellen er at de ikke er testet i dual.

Lenke til kommentar
er pga mange har hørt om "dual ddr" og tror at det er bare disse som selges i "dual packs" som fungerer med det. ER pga n00bbrukerne.

Hva mener du med "n00bbrukere" ?

F.eks. er Geils dubblesettet, PC3500/Golden Dragon håndplukket ut av produksjon etter testene med garanti på minst 433 MHz DDR på hver brikke, og med livstidsgaranti :wink:

Dual-oppsettet med riktige brikker er veldig viktig pga. ustabiliteter med blanding av forskjellige minnebrikker og typer, ofte er det lettere å klokke en enkel brikke høyere enn et dubbelt oppsett :wink:

Ps. Ha fortsatt koselig og varm sommer alle sammen 8)

Lenke til kommentar

Kjøpte 2 winbond (twinmos 512) de klokker veldig dårlig.

på 167 mhz og 2-3-3-7 så får jeg feil i prime95 etter ca 8 tester.

Kan det være cpu som feiler i prime95?

Det jeg kjører på nå feiler også i prime95, men er stabilt med alt annet (utenom en rar bug i windows som jeg ikke vet om skyldes varme på systemet).. Hva stopper meg? se specs i sig..

Lenke til kommentar

Vcore = 1.6 v

Vdimm = 2.8 v

Har kjørt på 2.5, 3 , 3 , 7 men fikk feil da og. Får mye bedre kjøler i morgen og håper jeg når litt lengre da, men vi får se. Mulig at jeg kjøper pc 4200 512mb og. (2 x 256)

Lenke til kommentar

ikke alle CPU'er ovedrklokker like bra, min 2,6C fra filipinene klarer ikke mer enn 2,83GHz.

Kjøpte meg en 2,8 fra costa rica og denne funker konge opp til 3,4GHz på standardvolt (1,525V), men liker å kjøre CPU og minne synkront så jeg kjører den bare på 3,23GHz.

Alt likt, kun ny CPU.....

Winbond minne liker seg ikke så bra på noen i875 hovedkort(klarte ikke mer enn 420MHz hos meg), kjører nå samsung PC3500 på 460MHz med top performance påskrudd på mitt gigabyte ga-8knxp. Winbond(twinmos) modulene nektet å virke med top performance påskrudd.

Thermalright SLK900U kjøler...den duger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...