trondgtrond Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hei, jeg har akkuratt fått mitt nye grafikkort, et gtx 590. Jeg koblet det inn i dataen, satt i stømkabler, og prøvde å starte maskinen. Første oppstart fungerte helt fint, BIOS startet, windows startet, jeg logget inn, og alt så ut til å fungere helt fint. Helt til diverse program begynte å starte opp. Fikk først opp melding om at et program ikke fant en grafikkort driver, og et par sekunder senere frøs alt. Jeg ventet i en halv time, før jeg innså at jeg var nødt til å tvangsavslutte. Da jeg prøve å starte opp PC-en igjen kom det ikke noe bilde på skjermen. Ingen ting. Skjermen fant ikke noe signal. Jeg prøvde deretter å sette mitt gamle kort tilbake, og starte. Det samme skjedde. Ikke noe signal. Jeg prøve da å resette BIOS med knappen på hovedkortet, og da fungerte plutselig alt helt fint. Så da prøvde jeg å gjøre det samme med mitt nye kort, altså å sette det inn, og resette BIOS, men det hjalp ikke. Så jeg skiftet igjen tilbake til mitt gamle kort, og prøve å installere driverne til det nye kortet mens det gamle sto i. Installasjonen gikk bra, så jeg skiftet til det nye og prøve på nytt. Fortsatt ikke noe signal... MEN! Nå får jeg heller ikke noe signal med det gamle grafikkortet mitt... HJELP? Må jeg formatere eller noe, og i så fall, hvordan gjør jeg det uten å kunne se noe på skjermen? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Korrekt fremgangsmåte er å avvinstallere driverne for det gamle kortet mens det sitter i. Slå av maskinen og sett inn det nye kortet, da skal maskinen finne det og laste inn en standard vga driver. Lenke til kommentar
trondgtrond Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Løst Endret 12. september 2011 av trondgtrond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå