Gå til innhold

Gaming/ Video pc, 15k trenger hjelp med nettverkskort !

Anbefalte innlegg

Heisann !

Det begynner å bli tid for å sette sammen en stasjonær. Skal ikke bestille før oktober sometime, men greit å ha nogelunde tid på seg. Pcen skal bruker til gaming og video redigering. Så ser for meg et oppsett med i7 2600k og et gtx580 kanskje ?. Må nok ha litt ram å gå på tror jeg.

Prøver og skrive det jeg kan for å hjelpe til så godt som mulig. Men bare å spørre viss der er noe.

Beklager eventuelle skrivefeil !

15 tusen for en full rig av komponenter.

Har tastatur, mus og headsett :D

KRAV :

Skal kunne kjøre BF3 på ultra : D <--- Battlefield 2 fan, så har ventet lenge på et skikkelig bf spill !

Skyrim.

Kunne kjøre skikkelige rendering / redigerings prosseser på Adobe Premiere Pro / Sony Vegas / Adobe After Effects, uten for lange ventetider.

Hva jeg spiller nå :

WoW, Mw2, Crysis......

Hva jeg bruker for øyeblikket er en laptop med følgende specs :

Packard Bell EasyNote LJ61

CPU : AMD Athlon X2

GPU : ATI RADEON HD 4650 Graphics 1 GB

RAM : 4GB ( Produsent Ukjent)

HD : 500 gb

Mitt oppsett | Kjører Priser Fra Netshop

CPU : i7 2600k 2 175,-

GPU : Gigabyte GeForce GTX 580 3072MB PhysX 4 095,-

HK : ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155 1 290,-

PSU : AX850W Corsair 1 399,-

HD : Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB 395,-

SSD : Kingston HyperX 120GB SSD 2,5" 1 690,-

RAM : 16 gb 1600 Mhz Corsair Vengeance- Low Profile 1290,-

CD Rom : Plextor DVD-brenner PX-L890SA 325,-

Kabinett: NZXT Phantom Full Tower - White 1 165,-

CPU Kjøler : Noctua NH-D14 CPU Kjøler 645,-

Samlet pris 15k,-

Og ja Arni, har tenkt å kjøre flerskjerm opplegg :D

Endret av pmbpictures
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bump :D

for meg virker det som du snart kan bestille.

eneste er vel kabinettet. hvis du virkelig vil ha noe som varer lenge kan du jo kjøpe dette men det koster mye og er også veldig stort.

ellers kan jeg anbefale deg fractal design define r3. det er stille og veldig mye for pengene. med tanke på budsjettet er det kansje lurere å gå for noe litt dyrere og bedre, men r3 er fortsatt et godt alternativ. :)

Lenke til kommentar

Har du forslag til et nettverks kort som er TRÅDLØST ?

nei dessverre, det har jeg ingen erfaringer med. jeg bruker kabel :(

men ikke kjøp sånn som bruker strømmnettet i huset. DET har jeg dårlige erfaringer med.

bare du ikke kjøper noe billigdritt til 100 kroner tror jeg du vil bli fornøyd med det du velger.

Lenke til kommentar

men ikke kjøp sånn som bruker strømmnettet i huset. DET har jeg dårlige erfaringer med.

jeg har det og det fungerer brafor meg. har ikke kjørt noen tester eller no. dette er ikke noe jeg vet men jeg tror det er mer stabilt enn trådløst( til samme penge)

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har det og det fungerer brafor meg. har ikke kjørt noen tester eller no. dette er ikke noe jeg vet men jeg tror det er mer stabilt enn trådløst( til samme penge)

Det behøver jo ikke være sånn hos alle nei, men når du bruker strømnettet har det mye å si hvor stor avstand det er osv. Jeg snakker ikke om stabiliteten jeg mener at det kan gå veldig tregt.

Jeg er jo langt i fra en ekspert på dette området og det kan godt hende at jeg hæ feil, men ifølge de jeg har snakket med. Er strømnettet ikke optimalt til å bruke til dette formålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...