NoFatChicks Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) for ca to uker siden fikk jeg ikke lastet ned mms på min samsung galaxy s2 lenger. jeg har et netcom fast abbon. dette har funket som en kule tidligere. får jeg tilsendt en mms så får jeg beskjed om at jeg har fått en mms, og så kan jeg trykke download for å laste den ned. når jeg gjør dette nå så får jeg opp en feilmelding med download failed (eller noe i den dur). etter ganske nøyaktig ett døgn får jeg en sms fra netcom med en link og passord slik at jeg kan se mms'ene på nett. ganske irriterende å måtte vente et døgn hver gang jeg får en mms. jeg har prøvd å sette opp mms og datatrafikk manuelt flere ganger, med påfølgende restarter av tlf osv. har testet både med 3g og wifi, selv om jeg mistenker at wifi ikke har noe å si i denne sammenhengen? har også vært i kontakt med netcom, men der var det lite hjelp å få. noen som har peiling? har googlet litt, men fant ikke noe fornuftig svar håper noen har noe tips. begynner å bli litt varm nå... Endret 13. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Har aldri prøvd Galaxy men på iPhone så må man ha på mobildata for å sende og motta MMS, det hjelper ikke å ha på trådløs nettverk feks. Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det er kun MMS-mottaket som er et problem? Sending funker fint? Var en feil på det som skal ha blitt fikset i dag. Om det fortsatt ikke funker, tøm feltene for brukernavn og passord og endre Godkjenningstype til "Ingen", lagre oppsettet, restart og prøv igjen. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Har du fått til dette? Sliter med nøyaktig det samme selv..................! Kan sende men ikke motta. Har Netcom. Endret 18. september 2011 av vannslangen Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Har dere forsøkt å ringe 05050 og bedt NetCom om å resette MMS-tjenesten på abonnementene deres? Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Jau, 2 ganger i 10 minutts kø, først resatte de MMS, så ba de meg vente 10 min og reboote tlf. Gjorde det og ingen forskjell. Så ba de meg slette brukernavn og passord under APN, uten at heller det hjalp Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Høres ut som om dere kanskje mangler profilen på Netcom sin side som er nødvendig for å kunne motta. Usikker på om de kan fikse det på vanlige kundeservice eller om de må ta det videre med teknisk, men det er fare for at dere må kontakte Netcom igjen dessverre. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Noen som fant noen løsning? Mottok en MMS, men den står bare og "laster ned", men ingenting skjer. Håper å få en melding som gjør at jeg kan se den på internett dersom jeg ikke får lastet den ned slik som dere gjorde. Lenke til kommentar
Netcomdritt Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Har akkurat samme problemet med min Samsung. Plutselig for noen måneder mistet jeg muligheten til å surfe på mobilnettet og motta mms... Har slettet instillingene og fått nye tilsendt av netcom, men det fungere fortsatt ikke. Utrolig irriterende! Lenke til kommentar
Erikh182 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Har også det samme problemet med min LG optimus 2X. Får ikke sendt eller mottatt mms. Har ringt netcom og fått de til å resette mms tjenesten uten at det ble noe forskjell. Har også prøvd å bytte simkort uten at det gjorde noe forskjell heller. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Har ingen problemer. Galaxy SII og Netcom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå