trra Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Har en Jaguar XJ6 1975, låsen på førersiden ikke lar seg låse opp, verken fra utsiden eller innsiden. Problemet dukket opp etter jeg hentet bilen fra vinterlagring i våres. Får av toppen av dørtrekket, så jeg kommer til stagene til låsen, men får ikke åpnet når jeg beveger på de forskjellige staga. Noen som har noen tips? Eller er det beste å la falck\viking o.l få opp døra? Endret 12. september 2011 av trra Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Valvoline penetrating oil. Saus inn alle ledd du kommer til og finner. Mulig du må lage deg en forlengelse på sprayerøret som følger med. La virke over natten. Påfør ny olje, la stå over natten og forsøk å åpne igjen. Oljen fåes kjøpt hos bilxtra. CRC har også en fantastisk utgave av denne oljen. Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Kjøpte CRC MoS2 penetrating oil på Jula. Fikk smurt inn alle ledd og selve låsen, gjentar det imorgen og prøver å åpne om et par dager. Endret 13. september 2011 av trra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Dersom stagene lar seg bevege litt, kan feilen sitte i selve dørlåsen. Vet ikke om det er mulig å demontere denne etter at du har tatt av dørtrekket, eller om den må demontere fra døren i åpen stilling. Sjekk på andre fordøren. Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 saus den og ned i olje. Et eller annet sted har du et stag som er eiret fast eller bøyd såpass at det står i klem. Forhåpentligvis bare det første. Lenke til kommentar
trra Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 (endret) saus den og ned i olje. Et eller annet sted har du et stag som er eiret fast eller bøyd såpass at det står i klem. Forhåpentligvis bare det første. Fikk opp låsen idag. Jeg fikk ikke låst opp med nøkkelen, men fra innsiden. I sommer tok jeg av staget på innsiden og prøve å åpne låsen med en kleshenger uten at det skjedde noe, prøvde det igjen og da åpnet den. Nå får jeg ikke låst døra med nøkkelen, men skal prøve fra innsiden senere. Endret 15. september 2011 av trra Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 heh. Fortsett å smør den låsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå