Nala Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hei! Lurer på et spørsmål ang øvelsekjøring på moped! Vet at det står i loven at man ikke har lov til og følge med bil eller moped etter, man må kjøre motorsykkel ( Dum regel). Man må ha kommunikasjon, og refleksvest? Men noen som jeg kjenner sa at det var lov og øvelsekjøre med bil etter, dem hadde gjort dette etter og ha ringt til politiet, og dem sa det var lov. Trafikalt grunnkurs læreren sa at det var lov også. Men min lærer sa ikke det. Har bestått trafikalt grunnkurs, og har også gjennomført mopedopplæringa så mangler bare teori. Hva skjer evt hvis vi blir stoppa og fattern kjører med bil etter? Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Det som står her er 100% riktig uansett hva andre sier. http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Ovelseskjoring/Moped Lenke til kommentar
Nala Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Har lest det: Den som er med deg, må sjølv kjøre motorsykkel, det er ikkje lov å for eksempel kjøre etter i bil eller på moped. Derfor jeg lurte om det var noen unntak:) Nesten rart at politiet sier det er lov til og øvelsekjøre med bil etter.... Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Må du huske på at de fleste politifolk idag er ganske korrupt. Har ikke tilgang til å gå inn på siden nå. Men mener det er lov at du kjører alene så lenge en litt eldre person (25+) år ser på og dere har kommunikasjon? Endret 12. september 2011 av Mørkeblå Lenke til kommentar
Nala Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Ikke vet jeg, går an at jeg selv også ringer og hører, hva skjer om man blir stoppet av vegvesent tru? Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Er jo bare å ta teorien så kan du kjøre så mye du vil på veien? Øvelsekjøring på moped er ikke nødvendig : ) Lenke til kommentar
Nala Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Ja! Sant! Problemet er at jeg ikke er gammel nokk til og ta teorien enda! Så har bare lyst til og teste mopeden på veien, har kjøpt ny! Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Ah, ser den. Kan man ta teorien på moped et halvt år før man fyller 16? Eller er det bare på bil? Bra at du velger å øvelsekjøre i stedet for å kjøre ulovlig. Hadde nylig noen kompiser som ble tatt for å kjøre ulovlig, ikke smart! Lenke til kommentar
Nala Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Må være 16 for og ta teorien:( Ulovlig kjører jeg ikke! Bare litt i skogen, kan vell ikke skade! Hva skjedde med dem som ble tatt? Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Halvt år utsettelse på de 3 som kjørte ulovlig. Første gang noen av dem er blitt tatt. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Veldig kjett! Halvt år utsettelse på lappen på bil? Moped? Hvordan terreng kjørte dem i? Ble veldig nysgjerrig!! Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 På bil og ja De kjørte i en liten bygd. Kjørte rundt på veiene der. Var noen som hadde ringt politiet flere ganger tidligere, så tok de turen ut en dag og fant 5-6 mopedister Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Siden du sier du kjører i skogen, bor du mest sannsynlig på et lite sted. Det skal mye til før politiet sier noe på dette, så sant du og følgebil ikke kjører som gale, og har kommunikasjon og refleksvest på deg, og L på bilen Her hvor jeg bor snakket jeg med en ansatt i politiet, og han sa at de ikke gadd å stoppe de som kjørte slik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå