Delvis Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Lurte på om det kunne vært en ide å få nytt skjermkort til min Acer. Det er denne: aspire m3202 På videoer får jeg en sånn linje på tvers som ofte bryter bildet. Har oppdatert driverene til skjermkortet et par ganger uten at det hjelper. Er interessert i anbefalinger til nytt skjermkort. Bruker pcen mest bare til surfing og se dvd/video. (bruker aldri spill om det sier noe) ------------------------------------------------------- Hva er forresten forskjellen på skjermkort og videokort? Endret 12. september 2011 av groenn Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Håper fortsatt på noen hint her Nå behøver jeg kanskje ikke anbefaling av noe spesifikt skjermkort, men vil hvertfall være sikker på hva som er riktig type og hva jeg bør ta hensyn til ndg tekniske spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 bump for justice Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Gi oss et budsjett så skal vi finne noe til deg Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Gi oss et budsjett så skal vi finne noe til deg Ja.. helst ikke noe særlig over en tusenlapp. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Siden du bare skal surfe å se video, så holder jo et skjermkort til 500kr å kanskje mindre og. Men her har du et til 1000lappen som du kan spille på også, ja jeg leste at du ikke spilte. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632642 Her er et til 700kr: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=644759 rett under 500kr: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632171 rett under 400kr: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634331 Alle korta jeg linker til deg her passer til deg Så det er bare til å gå etter hva du vil betale for 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Glimrende, mange takk for de forslagene Så da kan jeg regne med at disse hvertfall er klart bedre enn det jeg har fra før? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Enkelt å greit svar: JA Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Lurer bare litt på hvilket av dem jeg skal velge nå. Det står vel mellom nr. 2 og 3. Hvilket av de to ville andre valgt om de var meg? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Personlig hadde jeg valgt den til rett under 500kr Dette pga det er et mye bedre kort en valg nr 3 Å det koster jo ikke så mye heller Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ikke minst må du passe på strømforbruket, siden strømforsyningen i ferdigmaskiner sjeldent er større enn den må være. Og da er et billig skjermkort å foretrekke siden de ikke trekker så mye. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Ikke minst må du passe på strømforbruket, siden strømforsyningen i ferdigmaskiner sjeldent er større enn den må være. Og da er et billig skjermkort å foretrekke siden de ikke trekker så mye. Ok, det var jo en interessant bemerkning. Ser på dataene for min maskin ( en som jeg egentlig kjøpte hastig da den forrige røk. Kostet bare kr 3500) -at strømforsyningen er 250w. På de to billigeset kortene står det 400w. Hvordan vil det virke inn, at de er 150 mer enn det maskinen har? Kanskje jeg burde tenke på å skifte strømforsyningen også, har jo planer om å få en ekstra hardisk også om ikke så lenge. Endret 14. september 2011 av groenn Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Det står at anbefalt strømforsyning er 400 watt, noe de bare skriver for å unngå problemer. Kortet trekker under 30 watt. Så den ekstra belastningen vil altså ligge under 25 watt mer enn det du bruker nå. (når du stresser kortet til absolutt maks). 25 watt bør ikke være noe problem, men om du lister opp hva mer som finnes i maskinen så kan jeg jo ta en rask utregning. Endret 14. september 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Det står at anbefalt strømforsyning er 400 watt, noe de bare skriver for å unngå problemer. Kortet trekker under 30 watt. Så den ekstra belastningen vil altså ligge under 25 watt mer enn det du bruker nå. (når du stresser kortet til absolutt maks). 25 watt bør ikke være noe problem, men om du lister opp hva mer som finnes i maskinen så kan jeg jo ta en rask utregning. Det er ingenting ekstra maskinvare innstallert på maskinen (link i første post). Det er bare enkelte eksterne saker som kobles til noen ganger (ekstern hardisk og dazzle 100 tv kort.. ja og så et sånt smartkort fra Norsk tipping) Men det er mulig jeg som nevnt vil inntstallere en ekstra hardisk i maskinen. Men det er ikke så helt nøvendig.. Endret 14. september 2011 av groenn Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg kan ikke regne ut hvor mye strøm den bruker uten å vite hva som finnes i maskinen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Jeg kan ikke regne ut hvor mye strøm den bruker uten å vite hva som finnes i maskinen. Neida, venter ikke det for all del Eh.. mulig jeg ikke er helt med, men trodde det gikk fram i de spesifikasjonene som står i linken her Det er hvertfall den maskinen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Det der er bare en generell beskrivelse, og for å kunne vite hva som finnes i din maskin trenger man enten hele produktnummeret, eller et utdrag fra et analyseprogram. Uansett så tror jeg ikke 25 watt ekstra er et stort problem, det var bare for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Ok. Aner ikke hvor jeg finner hverken produktnummer eller analyseprogram. Så det er vel best å bare la det bero så lenge. Mange takk for redegjørelsene iallefall Vil ikke ta noen sjanser mener jeg, selv om de er små. Men om jeg hadde investerti strømforsyning med plenty kapasitet og som passet ville jeg blitt på den sikre siden? Kanskje ikke så dumt? For da kan jeg i så fall spørre om det i den kategorien. Endret 14. september 2011 av groenn Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 6570 spiser veldig lite strøm når det viser film, under 30W regner jeg med. Du har maks 95W-prosessor og hovedkortet ditt vil nok ikke bruke mer enn 60W med RAM og HDD, så jeg tror dette går helt fint Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Ok. Men jeg har sikkert råd til strømforsyning også. Hvis det ikke er som blir betenkelig ved å skifte den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå