Maztermin Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 MEEGO FTW!!!!! Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) *snip* Det du snakker om forutsetter at man er koblet opp mot nett hele tiden siden apps som en webside ikke vil fungere off-line. Spillet du henviser til krever forresten Chrome installert (jeg bruker Opera), noe som gjør argumentet ditt om kompatibilitet på tvers av plattformer ugyldig. Endret 9. november 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
hernil Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 HTML5s funksjon for offline cache blir så smått tatt i bruk nå. F.eks kan Gmail og GDocs brukes offline nå. Spillet har blitt satt en sperre på. I starten fungerte spillet, om litt tregere, i både Opera og Firefox. Den sperren er kun pålagt av produsenten og er ikke nødvendig Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Nokia kunne hatt godt av WebOS.. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) +1. Hadde store forhåpninger til Meego. Det virket å være ett godt alternativ til iOS og Android. Jeg tror ikke HTC har noe å vinne på å utvikle eget OS, alternativene er for utbredt. +1. Det er ikke kvantiteten på reklamefylte apps som betyr noe, det er tilgangen på eksisterende fullskala programvare. Gikk fra Maemo til Android tidlig i år, og det føles definitivt som å gå fra laptop til feature phone. Android er såpass låst ned at det minner mer om java apps på gamle dumbphones enn et skikkelig verktøy. Endret 9. november 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Nei, nei og nei! Flere OS får flere negative virkninger enn positive. Mindre utvalg av apps osv Eh, flere OS gir økt konkurranse, noe som bare er bra. Løsningen på "apps" er å bruke web-teknologier for å utvikle dem. Endret 13. september 2011 av Pjassop Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Det du snakker om forutsetter at man er koblet opp mot nett hele tiden siden apps som en webside ikke vil fungere off-line. Spillet du henviser til krever forresten Chrome installert (jeg bruker Opera), noe som gjør argumentet ditt om kompatibilitet på tvers av plattformer ugyldig. Nei, webapplikasjoner kan mellomlagres "offline". Du kan da kjøre disse lokalt og uten internettilkobling. Webapplikasjoner er uansett uendelig mer kompatibel på tvers av systemer enn andre "apps". Endret 9. november 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Hvorfor ikke... det går forsåvidt motsatt vei allerede. Men skjønner ikke hvorfor du ville det...? Hvordan kan jeg gjøre dette? Ellers kjøper man selvf. iP4 om man vil ha iOS4. Endret 9. november 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
Neliel Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Skulle android ha kommet med webOS, så hadde jeg ikke kjøpt meg HTC med det første nei. Say whatnow? Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Skulle HTC* Endret 9. november 2011 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
superclementz Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Kjære Samsung og HTC i Norge, jeg kommer ikke til å kjøpe telefonene deres uten Android OS. Herregud, ta og mann deg opp! Takk for bra svar. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det du snakker om forutsetter at man er koblet opp mot nett hele tiden siden apps som en webside ikke vil fungere off-line. Neida. For det første kan man ta en HTML5-side og "bake" inn som en app, slik at det for brukeren føles som en vanlig app. Da utvikler man appen som HTML5, og når den er ferdig tar det kun noen minutter å bake den inn til de forskjellige systemene. Ellers har man også cache i HTML5. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) webstandarder har kommet en del lenger enn 90 tallet, men dette forutsetter også at applikasjonen man kjører ikke er en frontend på noen som helst måte. En 100% selvstendig applikasjon er en forutsetning for at offline caching etc. skal fungere. Googles søkemotor ville ikke gitt mange oppslag. Endret 21. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Du får prøve å gjøre online-søk fra en applikasjon som er offline... Lenke til kommentar
teitur Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Du får prøve å gjøre online-søk fra en applikasjon som er offline... Hva i alle dager har det med noe som helst å gjøre? Det er da akkurat det samme uavhengig av hvilken teknologi man bruker til å lage appen. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Det har med det å gjøre at webapplikasjoner kan kjøres offline, og det nytter ikke å kritisere dem for å måtte gjøre ting online som vanlige apps heller ikke kan gjøre uten nettilgang. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Først nå ser jeg at du svarer forrige poster, er visst litt treg i dag. Tror egentlig vi er enige. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Det har med det å gjøre at webapplikasjoner kan kjøres offline, og det nytter ikke å kritisere dem for å måtte gjøre ting online som vanlige apps heller ikke kan gjøre uten nettilgang. Hvem sier at det var kritikk? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 For min del er alt annet en Windows Phone og Android uinterresant for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg