tomsi42 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg har en huawei e5832 kjøpt igjennom Netcom. Ut ifra Netcom sine websider, så skal det være mulig å bruke en slik i f.eks. Danmark, uten at det koster skjorta. Er det noen som har prøvd dette? Og å såfall hva må du gjøre for å få det til? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Er det ikke Netcom som reklamerer med samme pris i hele norden? Isåfall er det vel ikke større enn å dra til danmark og bruke som normalt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Er det ikke Netcom som reklamerer med samme pris i hele norden? Isåfall er det vel ikke større enn å dra til danmark og bruke som normalt. Det gjelder kun telefoni og mms, tror jeg. Bredbånd er opp til 80 kroner pr. døgn (opp til 100MB), men det er til å leve med, det. Burde kanskje nevnt at jeg hadde med meg dingsen i København i helgen, men fikk aldri kontakt. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Er det ikke Netcom som reklamerer med samme pris i hele norden? Isåfall er det vel ikke større enn å dra til danmark og bruke som normalt. Det gjelder kun telefoni og mms, tror jeg. Bredbånd er opp til 80 kroner pr. døgn (opp til 100MB), men det er til å leve med, det. Burde kanskje nevnt at jeg hadde med meg dingsen i København i helgen, men fikk aldri kontakt. Naturligvis ikkje. Boksen din er konfigurert for bruk i Norge, skal du ha bredbånd i Danmark må du ha en Dansk boks...... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Da er vel det enkleste å sende en mail til Netcom kundeservice. Det er sikkert en sperre som du må fjerne for å kunne bruke den i utlandet, elns. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Naturligvis ikkje. Boksen din er konfigurert for bruk i Norge, skal du ha bredbånd i Danmark må du ha en Dansk boks...... Tror ikke det er så brutalt - det er vel heller det at jeg trenger en profil for TeliaSonera i Danmark? Dette er tross alt mobilt bredbånd, ikke ADSL eller fiber ... Da er vel det enkleste å sende en mail til Netcom kundeservice. Det er sikkert en sperre som du må fjerne for å kunne bruke den i utlandet, elns. Jeg får prøve det; det er enda noen dager til jeg skal til Danmark. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Du trenger forsåvidt ikke gjøre noe annet en å ta det med nedover og koble deg på , ikke nødvendig og endre noen profiler eller noe slikt på innstillinger så vidt jeg kan huske fra i sommer. Lik pris i norden gjelder bare taleanrop, du har også lik pris på sms , mms , men da er prisen høyere en den er i norge alt om mobilt bredbåndsbruk i norden finner dere her : https://netcom.no/kundeservice/mobil-i-utlandet/norden-baltikum-priser 10 pr mb, men ikke dyrere en 79,- som maxpris pr dag opp til 50 mb . forstå det den som kan. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 forstå det den som kan. Det skal ikke være lett - for NetCom har også noe som kalles Nordic 200 ... Koblet du deg på med kabelen, eller lot du den stå standalone? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Brukte den på vanlig måte som jeg har gjort i norge, med og uten kabel, alt etter hva jeg drev med Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Brukte den på vanlig måte som jeg har gjort i norge, med og uten kabel, alt etter hva jeg drev med Ok. Jeg var kanskje ikke tålmodig nok og ventet til alt var på plass? Fikk rød lys på nettverkslampa (oppe til venstre) og ga da opp relativt fort Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Har du manualen ? skal stå alt der , er et par 3 steg du må fullføre før det fungerer, samt at manualen også forteller deg hva alle lysene betyr Lett og feilsøke med andre ord. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Har du manualen ? skal stå alt der , er et par 3 steg du må fullføre før det fungerer, samt at manualen også forteller deg hva alle lysene betyr Lett og feilsøke med andre ord. Har du samme manual som meg? Den jeg har sier fint lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå