Gå til innhold

Umulige Knut på PS.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du skal sjekke fakta før du svarer?

Jeg reagerte på at du dro frem Forbrukerrådet som "bevis" på at du hadde rett. De er aldri et bevis på at forbruker har rett.

 

Men kanskje du burde lese det du siterer litt nøyere før du svarer også?

 

I den saken du snakker om, så manglet indre emballasje, ikke selve den ytre originalemballasjen. Og det står ingenting om at manglende ytre emballasje ikke avskjærer angreretten, men at skader eller mangler ved selve emballasjen ikke avskjærer angreretten. Leser man mellom linjene her, så står det faktisk at ytre, original emballasje må medfølge, ettersom de mener at mangler denne (ikke i mangel av denne) ikke kan avskjære angreretten. I så fall hadde de skrevet at emballasjen var irrelevant. Men det skriver de ikke. Hvis du har link til den andre dommen, så legg gjerne ut den. Jeg er nysgjerrig på hva den går ut på.

 

Og hvilken rettssak har du vunnet? Du skriver jo selv at du snakket med Knut og fikk "kranglet" deg til å få refundert hele beløpet. Det kan ikke akkurat kalles "rettssak".

 

Samtidig fremholder du en veldig eplekjekk og frekk tone på forumet, og det forsterkes samtidig ved at du gir fingeren til alle på forumet (avataren din). Tenk litt på hvordan du oppfattes, for det er vanskelig å bli tatt seriøs på denne måten. Selv om du kanskje har rett (jeg vet ikke), så hjelper det ihvertfall ikke å rakke ned på andre og leke bedreviter.

Lenke til kommentar

Kanskje du skal sjekke fakta før du svarer?

Jeg reagerte på at du dro frem Forbrukerrådet som "bevis" på at du hadde rett. De er aldri et bevis på at forbruker har rett.

 

Men kanskje du burde lese det du siterer litt nøyere før du svarer også?

 

I den saken du snakker om, så manglet indre emballasje, ikke selve den ytre originalemballasjen. Og det står ingenting om at manglende ytre emballasje ikke avskjærer angreretten, men at skader eller mangler ved selve emballasjen ikke avskjærer angreretten. Leser man mellom linjene her, så står det faktisk at ytre, original emballasje må medfølge, ettersom de mener at mangler denne (ikke i mangel av denne) ikke kan avskjære angreretten. I så fall hadde de skrevet at emballasjen var irrelevant. Men det skriver de ikke. Hvis du har link til den andre dommen, så legg gjerne ut den. Jeg er nysgjerrig på hva den går ut på.

 

Og hvilken rettssak har du vunnet? Du skriver jo selv at du snakket med Knut og fikk "kranglet" deg til å få refundert hele beløpet. Det kan ikke akkurat kalles "rettssak".

 

Samtidig fremholder du en veldig eplekjekk og frekk tone på forumet, og det forsterkes samtidig ved at du gir fingeren til alle på forumet (avataren din). Tenk litt på hvordan du oppfattes, for det er vanskelig å bli tatt seriøs på denne måten. Selv om du kanskje har rett (jeg vet ikke), så hjelper det ihvertfall ikke å rakke ned på andre og leke bedreviter.

 

Greia er at jeg er lei av saken og trenger egentlig ikke noen andres meninger om dette, men det er morsomt å lese da hva andre mener.

 

http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_ftu/wfdocument.aspx?journalpostid=2010008328&dokid=51098&versjon=2&variant=P&

 

http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_ftu/wfdocument.aspx?journalpostid=2010000831&dokid=40514&versjon=2&variant=P&

 

Sjekk angrerett-emballasje på forbrukertvistutvalget sin hjemmeside...

Lenke til kommentar

Kanskje du skal sjekke fakta før du svarer?

det forsterkes samtidig ved at du gir fingeren til alle på forumet (avataren din). Tenk litt på hvordan du oppfattes, for det er vanskelig å bli tatt seriøs på denne måten. Selv om du har rett, så hjelper det ihvertfall å rakke ned på andre og leke bedreviter.

 

Bedre nå?

Lenke til kommentar

Kanskje du skal sjekke fakta før du svarer?

det forsterkes samtidig ved at du gir fingeren til alle på forumet (avataren din). Tenk litt på hvordan du oppfattes, for det er vanskelig å bli tatt seriøs på denne måten. Selv om du har rett, så hjelper det ihvertfall å rakke ned på andre og leke bedreviter.

 

Bedre nå?

Nå er jeg fornøyd ja :)

 

Men når vi selger demoeksemplarer der jeg jobber, så er noe av det første kunden spør om om det følger med original eske. Gjør det ikke det, blir de mye mer skeptiske til å gjennomføre kjøpet. Derfor må disse gjenstandene selges til en langt lavere pris enn demoeksemplarer hvor esken følger med.

 

Men de som jobber i FTU og spesielt Forbrukerrådet har nok aldri jobbet i butikk og vet ikke helt hvordan ting fungerer. Personlig mener jeg at å kaste den ytre emballasjen er korttenkt, og at man ved det ødelegger unødvendig for butikken.

 

Men så jobber jeg ikke i nettbutikk da, så det bryr meg egentlig ikke så mye. Demoeksemplarene vi selger er utstillingsmodeller, reparerte DOA-varer (følger ikke alltid med emballasje) og ting vi har tatt tilbake på goodwill, så det har jo egentlig ingenting med angreretten å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt et tilfelle med PS og har sluttet å kjøpe der, vet ikke hvem det var jeg hadde kontakt med. Men de hadde flust av windows mediacenter keyboards tilgjengelige og valgte derfor å kjøpe annet utstyr samtidig fra PS. Jeg bestillte 3 stk tastaturerer og når bestillingen ble mottatt fikk jeg beskjed om at de ikke hadde flere IR mottakere. Tilbudet var på 70kr, de foreslo at jeg kunne kjøpe tastaturet for 40kr uten ir mottaker, noe som gjorde kjøpet uaktuelt for meg. Ok jeg kjøpte en, men har ikke fått opp dette mot div. ir mottkere. Nå har jeg heller ikke lagt så mye resursser på dette heller da..

 

Spurte om de visste om noen kompatibel ir mottaker og jeg sa de burde skaffe dette da varen var tilgjengelig på lager når jeg bestilte. Jeg synes det var arrogante svar og at de ikke ordnet opp i, denne bagatellen for dem, synes jeg var dårlig. Så de har mistet meg som kunde pga. den lille tingen..

 

En ting jeg har lagt merke til på forumet her, er at med en gang man kommer ut med et negativt omdømme om spesifikke nettbutikker, er at det er flere brukere som forsvarer en klart dårlig kundebehandling. Man kan jo lure på om det er ansatte som støtter sin butikk eller om det er fanboyer eller om det er ansatte i div. butikker som blir påvirket av sjefens "mistolkning" av forbruker kjøps lover og derfor kjemper for noe de tror på.

Endret av sitdown
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver du å si at man er fanboy eller ansatt fordi man ikke umiddelbart hopper på et hylekor for å henge ut butikker.

 

I de aller fleste saker der folk føler seg dårlig behandlet er det enten fordi de har urimelige krav,eller fordi de selv oppfører seg eller gjør noe galt, uten å skjønne det selv.

Dog så finnes det visse butikker som er værre enn andre, og nye kundebehandlere har innimellom et slags behov for å demonstrere/vise seg frem i forhold til strenghet

Lenke til kommentar

Prøver du å si at man er fanboy eller ansatt fordi man ikke umiddelbart hopper på et hylekor for å henge ut butikker.

 

I de aller fleste saker der folk føler seg dårlig behandlet er det enten fordi de har urimelige krav,eller fordi de selv oppfører seg eller gjør noe galt, uten å skjønne det selv.

Dog så finnes det visse butikker som er værre enn andre, og nye kundebehandlere har innimellom et slags behov for å demonstrere/vise seg frem i forhold til strenghet

 

Nei, og er klar over det du sier. Det lønner seg å sette seg inn i situasjonen til den som sitter i andre enden. Man kommer lengre med en vennlig tone, iallefall til man innser at personen i den andre enden ikke greier å være objektiv.

Lenke til kommentar

Alt avhenger av tone, jeg gidder ikke løfte en finger ekstra om personen jeg skal hjelpe er utrivelig. Jeg snakker med folk hele dagen, og om du ikke gjør som jeg sier etter at du har spurt om min hjelp, eller er utrivelig på andre måter, så ser jeg ingen grunn til å gjøre mer enn jeg absolutt må for deg.

 

Og av hva Magnus fremviser her i tråden, så hadde jeg ikke gjort et tastetrykk mer enn rutinene krever av meg for å gjøre jobben min, selv om han selvsagt kan ha hatt en bedre tone i starten av mailkorrespondansen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt avhenger av tone, jeg gidder ikke løfte en finger ekstra om personen jeg skal hjelpe er utrivelig. Jeg snakker med folk hele dagen, og om du ikke gjør som jeg sier etter at du har spurt om min hjelp, eller er utrivelig på andre måter, så ser jeg ingen grunn til å gjøre mer enn jeg absolutt må for deg.

 

Og av hva Magnus fremviser her i tråden, så hadde jeg ikke gjort et tastetrykk mer enn rutinene krever av meg for å gjøre jobben min, selv om han selvsagt kan ha hatt en bedre tone i starten av mailkorrespondansen.

 

Hmm Flimzes er Knut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt avhenger av tone, jeg gidder ikke løfte en finger ekstra om personen jeg skal hjelpe er utrivelig. Jeg snakker med folk hele dagen, og om du ikke gjør som jeg sier etter at du har spurt om min hjelp, eller er utrivelig på andre måter, så ser jeg ingen grunn til å gjøre mer enn jeg absolutt må for deg.

 

Og av hva Magnus fremviser her i tråden, så hadde jeg ikke gjort et tastetrykk mer enn rutinene krever av meg for å gjøre jobben min, selv om han selvsagt kan ha hatt en bedre tone i starten av mailkorrespondansen.

 

Hmm Flimzes er Knut?

Nope, jeg skulle aldri nekte noen å snakke med daglig leder, jeg bare sier at om du prøver å kommandere meg til å gjøre jobben min, så ikke forvent en god dag tilbake.

 

Ikke at jeg snakker med privatkunder uansett, heldigvis, om de som ringer er utrivelige så er det ikke værre enn å legge på.

Lenke til kommentar

Heisan.

 

Jeg har aldri hatt problemer med PSdata.no

 

Har kun gode opplevelser fra den butikken da jeg begynte å bygge pc`en selv for ca 10 år siden. Da var det selvfølgelig mye lettere å hente delene selv siden du kunne møte opp og hente det direkte fra hovedkontoret i Arendal.

 

Andre gode butikker er Komplett.no og Netshop.no. Det spørs hvem av dem som har produktet og billigste pris inne. Men alle disse butikkene har det vært veldig samarbeidsvillige mot meg.

 

Kun PCutstyr har vært vanskelige, men de gikk jo konk. Hvorfor det tro :hmm:

Lenke til kommentar

Da var det selvfølgelig mye lettere å hente delene selv siden du kunne møte opp og hente det direkte fra hovedkontoret i Arendal.

 

Fortsatt mulig det.

 

Det var en periode det ikke gikk an. Men det er fint at de har fått tilbake den ordningen. Men nå bor jo jeg ikke på Sørlandet lenger. :whistle:

Lenke til kommentar

Da var det selvfølgelig mye lettere å hente delene selv siden du kunne møte opp og hente det direkte fra hovedkontoret i Arendal.

 

Fortsatt mulig det.

 

 

Hmmm. Hvorfor har ikke jeg visst om dette før ??

Jeg trodde PS lå borte i Vestfld, slik som "alle andre" gjør!

 

Takk for info, det kan komme til stor nytte neste gnag jeg skal handle, siden jeg bor i forholdsvis nærhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...