magnus1992 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 I boden ligger det en hardtop til en Porsche Boxster S, så det er ikke så god plass der. Dessuten er det folk i huset som bare kaster eskene mine...jaja Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Greia er jo at når du ikke sender tilbake i original embalasje, fordet om det bare var en liten isoporbit, så har de ikke mulighet til å selge den som ny. Dermed må de legge ut som returvare som vil gå til lavere pris. Skjønner heller ikke helt hvorfor du bytta bort skjermen, når du hadde en returprosess i gang. Og jeg skjønner godt at du blir behandla useriøst av de om du kommer med like barnslige tilbakemeldinger til de som du gjør her på forumet Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Greia er jo at når du ikke sender tilbake i original embalasje, fordet om det bare var en liten isoporbit, så har de ikke mulighet til å selge den som ny. Dermed må de legge ut som returvare som vil gå til lavere pris. Varer returnert på angrerett skal da vel selges til redusert pris uansett? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Varer returnert på angrerett skal da vel selges til redusert pris uansett? Kommer helt an på.. dersom varen er forseglet og fremstår som ny så ser jeg ingen grunn til at butikken skal selge den til noe annet enn ny-pris. Er varen åpnet så hadde jeg som kjøper protestert, selv om det finnes mange eksempler på butikker som har prøvd å selge slike varer som nye også. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Er varen åpnet så hadde jeg som kjøper protestert, selv om det finnes mange eksempler på butikker som har prøvd å selge slike varer som nye også. Dette er (heldigvis) noe jeg ikke har opplevd. Har du noen eksempler? Jeg har opplevd å få feilpakkede ordre (bestillt 2*2GB ram og fått 1*1gb brukt ram), men det blir jo noe annet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Kommer helt an på.. dersom varen er forseglet og fremstår som ny så ser jeg ingen grunn til at butikken skal selge den til noe annet enn ny-pris. Det skal eg være enig i. Er pakken uåpnet og forseglet hadde eg ikke stusset på nypris. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Dette er (heldigvis) noe jeg ikke har opplevd. Har du noen eksempler? Bare å google var en del styr med bl.a. mobiltelefoner for en stund siden Her er en brukt bærbar som ble solgt som ny: http://www.aftenposten.no/pengenedine/article1894263.ece Lenke til kommentar
magnus1992 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 For en stund siden kjøpte jeg en skjerm hos Expert som ble solgt som ny, selv om den helt klar hadde blitt brukt. Jeg pruta på prisen og selger godtok lavere pris.. Men, hvordan er reglene ved angrefrist? Må butikken selge angrefristvarer (brukt) som B-vare, redusert pris? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Angrerettsloven regulerer ikke hva selger gjør med varen ETTER at angreretten er benyttet. Her kommer forbrukerkjøpsloven inn i bildet, og da mellom ny kjøper og selger. Dersom selger ikke opplyser om at produktet har vært åpnet/brukt og selger det til full pris vil ikke produktet svare til forventninger kjøper har grunn til å forvente, og kan derfor kreve omlevering, heving eller prisavslag. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Var da voldsomt så mye skjermer du kjøper.. Lenke til kommentar
magnus1992 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Var da voldsomt så mye skjermer du kjøper.. Det siste året har jeg vært innom Eyefinity, to 30" tre 27" 3D-skjerm, LED, LCD osv tester det meste. Uansett hva jeg velger klarer jeg ikke å bli helt fornøyd. Noen forslag til god 24"-27" skjerm under 5000? Helst så stor som mulig, bruktmarkedet er også aktuelt om skjermen er stor nok. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Dell sine IPS baserte skjermer er eneste jeg anbefaler. Evt om du vil brenne penger så har eizo og nec også et utvalg, men her snakker vi mangedoblet pris for noen få ekstra prosent med ytelse. U2412M heter vel den nyeste 24" skjermen, som er aldeles utmerket. U2711 er vel nåværende 27". Lenke til kommentar
magnus1992 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Har hatt to DELL 30# WFP, men synes at skjermen var litt mørk. Er årets modeller bedre? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Inte det att jag inte tror dig, men hur många skärmar (och kanske andra varor?) har du köpt hos ps och hur många har du returnerat på ångerrätt? Om det är många är det inte omöjligt att de sätter sig på bakfoten, det hade i alla fall jag gjort då de förlorar på att ha dig som kund. Det är inte otänkbart att butiker kanske har en "blacklist" de delar med varandra, med kunder som väldigt ofta använder sig av ångerrätt som ger butikerna stora kostnader? Jag har inga som helst bevis, men helt otänkbart är det inte..... Bara ett tänkbart scenario..... 1 Lenke til kommentar
magnus1992 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Jeg selger skjermene jeg tester på FINN. Har ikke levert tilbake mer enn to skjermer på angrerett av de 10-15 jeg har kjøpt Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Då är det i vart fall inte där problemet ligger. Lenke til kommentar
magnus1992 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Over halvparten (55 prosent) krever at du sender varen tilbake helt ubrukt og/eller i originalemballasje. Dette er strengere krav enn de kan sette etter angrerettloven. Varen skal være uskadet, men du kan ta varen ut av esken og prøve den, og det er ikke et krav at du sender den tilbake i originalemballasjen. Møter nettbutikken deg med slike krav når du skal bruke angreretten, kan du vise til angrerettloven. http://forbrukerportalen.no/Artikler/2010/nettbutikkundersok HMMM...hvordan kan da PS rettferdiggjøre å redusere krediteringen? Dere som mener at jeg at emballasjen skal være original, hva sier dere nå? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 De henviser til angrerettloven, men jeg klarer ihvertfall ikke å finne noe der dette står klart og tydelig. Men så er jeg ikke paragrafrytter heller.. noen andre som kan belyse ? Nesten så jeg lurer på om forbrukerportalen er på tynn is her.. synest personlig at dette er vel strengt overfor nettbutikkene. En hver oppegående person bør klare å passe på emballasjen i 14 dager. Det er jo også den absolutt beste måten å returnere varen i slik at den ikke ødelegges. http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html 1 Lenke til kommentar
Teac Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Avkorting på refusjonsbeløpet høres helt på jordet ut. Hvem kan bestemme det, og hvem avgjør i såfall hvor mye. Mener å ha lest at det er ingen krav om originalemballasje ved angrerett. Skal prøve å finne kilde, men mener at kravet bare er at alt følger med av utstyr. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Var da voldsomt så mye skjermer du kjøper.. Det siste året har jeg vært innom Eyefinity, to 30" tre 27" 3D-skjerm, LED, LCD osv tester det meste. Uansett hva jeg velger klarer jeg ikke å bli helt fornøyd. Noen forslag til god 24"-27" skjerm under 5000? Helst så stor som mulig, bruktmarkedet er også aktuelt om skjermen er stor nok. Jeg foreslår at du investerer i et par briller så slipper du å kjøpe så mange skjermer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå