Redaksjonen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Å lære seg de riktige hurtigtastene i Windows kan spare deg for mye tid. Guide: Kan du alle hurtigtastene? Lenke til kommentar
amund_l Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 F2 bruker jeg veldig da ofte. Trodde ikke det var så spesielt. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) En annen fiffig ting å vite er at dersom du får feilmelding eller andre popup-bokser med informasjon du gjerne kunne trengt med deg videre (der teksten ikke kan markeres for kopiering), så er det rett og slett bare å trykke [CTRL] + [C] for å kopiere hele vinduets innhold Bare pass på å ha feilmeldingsboksen uthevet/markert mens du gjør dette. Endret 12. september 2011 av Core2Dude 2 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 [Alt] + [Tab]Hvis du har flere vinduer oppe av gangen er denne funksjonen fin for å hoppe mellom forskjellige vinduer.Ved å holde inn Alt-knappen og trykke Tab én gang får du opp en liten meny på skjermen med alle vinduer du har aktive, og så kan du bla gjennom disse ved å trykke flere ganger på Tab.Trykker man [sHIFT] mens man holder inne [ALT] og blar imellom vinduer, blar man bakover i utvalget. Kjekt om mye er åpent 1 Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg bruker [WIN] + D for å se skrivebordet jeg. Istedenfor å minimere alle vinduer, for å så måtte maksimere alle opp igjen, hvis jeg bare skulle åpne en fil på skrivebordet, så er WIN + D bedre enn WIN + M 2 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Win + X er mye brukt her. Åpner Windows Mobilitetsenter Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 [Win]Åpner enkelt og greit startmenyen. Thx, lærte jeg noe nytt i dag også. Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) [Win] + [pil opp] [Win] + [pil ned] [Win] + [pil venstre] [Win] + [pil Høyre] Viktig ! Dette lar deg flytte programer rundt på skjermen, veldig kjekt når du har mange skjermer og hodle styre på. Endret 13. september 2011 av TiNuSsS 4 Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 [Win]Åpner enkelt og greit startmenyen. Yup, og hvis du da starter å skrive navnet på programmet du ønsker å kjøre, eller kontrollpanelvinduet du ønsker å se på, eller rett og slett bare et filnavn du leiter etter, så søkes det automagisk opp for deg, og det dukker opp en liste over treff. (Filsøkene er avhengig av indekserte filområder.) F.eks. vil [Win] etterfulgt av "legg", få opp "Legg til eller fjern programmer" blant de øverste valgene i menyen. I tillegg: [Ctrl] + Y Siste tilbakestilling du gjorde, blir angret. (Altså, motsatt av [Ctrl] + Z) 1 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 [Win] + [pil opp] [Win] + [pil ned] [Win] + [pil venstre] [Win] + [pil Høyre] Viktig ! Åh dæven, takk så meget! Lenke til kommentar
Tyranisaur Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Dersom du skal koble laptopen til en prosjektor eller en annen skjerm, [Win] + P 1 Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 F2 visste jeg ikke om, en knapp jeg har savnet litt, takker 1 Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg syntes at win+ 1/2/3/4/5/6/7/8/9 er praktisk for å få opp programmer 1 Lenke til kommentar
Eddie1234 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Skriv din kommentar.... Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 ctrl + shift + esc -> TaskManager windowsknapp + skriv begynnelsen på applikasjon du vil kjøre + <enter> -> launch applikasjon dra filer med venstre museknapp: er du på samme disk så blir de default flyttet, drar du mellom disker så blir de kopiert. Holder du inne <shift> så får du beskjed om at du vil FLYTTE filene, holder du inne <ctrl> så får du beskjed om at filene KOPIERES (uavhengig av om det er samme disk eller ikke) Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 For de som har win 7 kan denne tråden være kjekk å se på: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1167413 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Er det noen som vet om en slik liste som er formattert for utskrift på en A4-side? Shift + F3 bytter om STORE/små bokstaver i merket tekst i Word. Andre kjekke tastatursnarveier er Alt-kombinasjonene for spesielle tegn: ° = Alt + 0176 ± = Alt + 0177 ² = Alt + 0177 µ = Alt + 0181 ½ = Alt + 0189 (Hold inne venstre Alt-tast samtidig som du trykker inn tallene på det numeriske tastaturet til høyre.) Lenke til kommentar
McSteel Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 [CTRL] + [ALT] + PILTAST NED/OPP/VENTSRE/HØYRE Kan ikke gå feil med den. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 I Excel [Ctrl] + [PgDn] eller [PgUp] - Blar mellom arkene Lenke til kommentar
CtrlA Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 [CTRL]+ [+] og [CTRL]+ [-], eller [CTRL] + rullehjulet på musa for å zoome ut og inn i web browser og Office programmer. [CTRL] + [0] for å zoome tilbake til utgangspunktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg