Gå til innhold

Mulig svindlerforsøk?

Lyspaere

Anbefalte innlegg

Uansett, takk til trådstarter, du reddet meg !

Bare hyggelig å gjøre gode gjerninger, det lærte jeg i speider'n :D

Vel, sånn går det når man leker tøff og svarer dem. Da videresender de adressen din til hele spamnettverket sitt fordi de ser den er aktiv.

Vel, nå var det ikke sånn at jeg skulle være tøff å svare dem - heller det at jeg var dum og uviten når jeg svarte dem. Jeg ville bare advare alle andre om det her, om det er greit for deg tøffen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hahah, hei gutta! Underholdende lesing, han har nettopp prøvd å lure meg til å kjøpe et lass med ting fra finn... så jeg kødder med han og står fast på mitt, cash only til min bankkonto da det er for lett å stoppe betalinger fra paypal... sendte oxo alle mailinghoder med ip adr et til politiet sammen med mailene, håper de tar den jævelen...

Utrolig btw at dere har fått bekreftelser på overført betaling til en fake paypalkonto...

stakkars alle jævler som blir lurt av dette, hvem i søttan e det som ønsker å kjøpe rubbel og bit uansett stand og ha det sendt til nigeria... bare ordet NIGERIA bør få varselsbjellene til å ringe!!!

Jarea

Lenke til kommentar

Hahah, hei gutta! Underholdende lesing, han har nettopp prøvd å lure meg til å kjøpe et lass med ting fra finn... så jeg kødder med han og står fast på mitt, cash only til min bankkonto da det er for lett å stoppe betalinger fra paypal... sendte oxo alle mailinghoder med ip adr et til politiet sammen med mailene, håper de tar den jævelen...

Utrolig btw at dere har fått bekreftelser på overført betaling til en fake paypalkonto...

stakkars alle jævler som blir lurt av dette, hvem i søttan e det som ønsker å kjøpe rubbel og bit uansett stand og ha det sendt til nigeria... bare ordet NIGERIA bør få varselsbjellene til å ringe!!!

Jarea

Politiet gjør ingenting med det da dette blir en utenrikssak. Jeg ble tipset av finn.no om å tipse kripos om saken.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Henger meg på denne tråden jeg også. Vi prøver å selge en bunad på Finn.no og har også hvert i kontakt med denne personen med følgende melding på SMS:

Hello. I will like to know if your (Cloths) still available for sell.and what is your asking price? kindly email back to my inbox at ([email protected])

Det merkelige er at sms'en ikke kommer fra noe telefonnummer, men det står bare "joei19" i nummerfeltet.

Hvorpå jeg svarer via mail:

Hello

The asking price is NOK 500 for the clothes we advertised at Finn.no

best regards

Kenneth Motland

Da får jeg kort etter en mail tilbake:

Yes am okay with the price but i want the item ship out to my son abroad and i will add another 700kr to the payment to cover shipping cost okay...and payment will be made through online secure paypal..because payment through paypal secure and safe both seller and buyer..if you don't have account with paypal you can just set up account with paypal at www.paypal.com and get back to me with your paypal email address so that payment can be made right away.....kindly get back to me with your paypal email address so that payment can be made right away

Vi velger da å la saken ligge. Etter et kort søk på nett kommer denne tråden opp.

Takk for det :)

Endret av KennethM
Lenke til kommentar

Jepp, det er masse sånne som sender automatiske emails. Merk at de ALDRI nevner tingen du faktisk selger bare "the item". Så de kan masseutsende sånne mails uten å endre på noe.

Måten disse typene jobber er at de ber deg sende tingen til en ANNEN adresse (gjerne en sønn i utlandet). Av en eller annen grunn lar ikke paypal deg sende til en annen adresse enn annonsen, uten at salget kan gjøres ugyldig av byderen. Men når det kommer så langt, har du allerede sendt tingen til sønnen hans, han får penga han betalte tilbake og en gratis ting fra deg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det positive med denne tråden er dog at den aktuelle brukeren tydeligvis har hjulpet mange andre som har vært forvirret av John Smith.

Dersom dere blir scammet av andre adresser kan dere poste den her inne, slik at google vil gi link til denne siden også da :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...