kj3ks Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hei! Etter veeeeldig lang uptime på PCn bestemte jeg meg for å endelig reboote. Etter dette vil ikke harddisken boote opp lengre, skjermen blir bare svart etter BIOS, så ber den meg "Reboot and Select proper Boot device or Insert boot Media in selected Boot device and press a key" som om den vil boote fra CD-ROM'en. Som om harddisken ikke finnes. Prøvde å smelle inn en windows-cd for å se om kanskje det var noe i den som kunne hjelpe, men får bare feilmelding der og. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Må jeg bare bite i det og gå til innkjøp av ny harddisk? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Det kan være feil i MBR elelr filsystem. Se delforumet for Langringsmedier (hvor denne burde være postet). Sjekk også om du har andre enheter koblet til, som eksterne harddisker, USB-penenr e.l.). Lenke til kommentar
kj3ks Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 En moderator kan gjerne flytte tråden om den ikke hører hjemme her. De eneste enhetene jeg har koblet til er CD-ROM og den ene interne som ikke vil boote. Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Du må inn i BIOS og velge at den skal boote ifra riktig harddisk. Lenke til kommentar
kj3ks Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Det gjør den hvis jeg sjekka riktig, men harddisken vil fortsatt ikke boote. Endret 12. september 2011 av kj3ks Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Her skal du velge harddisken som førstevalg: I de fleste tilfeller er det nok å ha CD rom som førstevalg. Det har jeg , og den booter ifra Harddisk/SSD uansett. Endret 12. september 2011 av johome Lenke til kommentar
kj3ks Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Ok, hmm. Nå blir bildet bare svart etter BIOS. Ingenting, nada. Hmpfh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå