EnvyAndroid Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Hei Fikk tilbudsmail av amentio idag, på Galaxy tab 10.1 oppgir de minste totalpris til å være 3626 kr ved kjøp med Netcom Mobilt Bredbånd X-Large. da får man Nettbrettet for kr 2798. Men hvis man legger sammen alle utgifter, får jeg en annen "minste totalpris": Med bindingstid på 12 mnd, og de første 6 mnd til tilbudspris 69 kr, og de siste 6 mnd for 499 kr (som det ikke opplyses noe pris om): Nettbrett : 2798 kr første 6 mnd: 6 * 69 = 414 kr siste 6 mnd : 6 * 499 = 2994 kr For modem : 1 kr Minste totalpris blir da: 6207 kr. Som er 2581 kr mer enn oppgitt minste totalpris. Hva synes dere? villedene? eller er dette innenfor reglene? Har jeg oversett noe? Endret 12. september 2011 av EnvyAndroid Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Denne fra Forbrukerombudet gir mye informasjon http://www.forbrukerombudet.no/asset/1620/1/1620_1.pdf Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg får ingen av minste totalprisene deres til å stemme uansett. Send en mail til amentio og be om regnestykket deres, det skulle jeg gjerne sett Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Slik jeg tolker det er oppgitt «minste totalpris» prisen på abonnementet, mens den andre summen er det du betaler for nettbrettet. Men Amentios oppgitte minste totalpris er over 200 kroner høyere enn den NetCom oppgir, så det er noe som ikke stemmer. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Runar, hvordan får du det til? Hva er ditt regnestykke? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg regner ikke, jeg tror bare EnvyAndroid har misforstått (med mindre jeg har misforstått). Minste totalpris (3 626 kr) er prisen for abonnementet, mens den andre prisen som oppgis (2 798 kr) er prisen for nettbrettet. Totalt blir dette 6 424 kroner. 3 626 kroner for en Galaxy Tab inkludert abonnement er en usannsynlig pris. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Ah, ser de tok en spansk en der ja. Kundene må selv legge sammen. De oppgir ikke minste totalpris sammenlagt Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Det er ikke utenkelig at du har rett, men da er i det minste siden til Amentio veldig rotete og det kommer dårlig frem hva minste totalpris faktisk er. Noe som er i strid med markedsføringsloven(se linken eg la inn over). Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Det er ikke utenkelig at du har rett, men da er i det minste siden til Amentio veldig rotete og det kommer dårlig frem hva minste totalpris faktisk er. Noe som er i strid med markedsføringsloven(se linken eg la inn over). Den er veldig rotete, ja, og de gjør det veldig enkelt å misforstå. Trådstarter bør absolutt ta kontakt for å forsikre seg om hva den egentlige totalprisen blir. Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Jeg regner ikke, jeg tror bare EnvyAndroid har misforstått (med mindre jeg har misforstått). Minste totalpris (3 626 kr) er prisen for abonnementet, mens den andre prisen som oppgis (2 798 kr) er prisen for nettbrettet. Totalt blir dette 6 424 kroner. 3 626 kroner for en Galaxy Tab inkludert abonnement er en usannsynlig pris. Jeg la sammen summene og kom til 6424 jeg også. Men minste totalpris skal jo inneholde alle summene(?) altså i dette tilfellet skulle den vært 6207 kr. 3626 kr for tab + abonnement virker ikke sannsynlig nei, men ikke alle er oppdaterte på slike priser, og folk kan lett gå på en smell slik Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Sjekk nå, de leser tråden, de har oppdatert prisene Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Har sendt dem en mail nå og bedt de forklare Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Sjekk nå, de leser tråden, de har oppdatert prisene Ahh, ikke værst Ser at totalpris er endret til 6206 kr nå. Problem solved Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Ikke dårlig! Enten har noen tipset de, de oppdaget feilen selv eller så leser de faktisk aktiv forumet. Uansett, godt det ordnet seg! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Ikke dårlig! Enten har noen tipset de, de oppdaget feilen selv eller så leser de faktisk aktiv forumet. Veldig spent på hva som faktisk er tilfellet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå