ace_ventuora Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hei, Nylig formatert min iMac (9,1), og sitter nå i OS X 6.8. Jeg har opprettet en partisjon for Windows ved hjelp av BootCamp-assistenten, men når jeg starter installasjonen, eller prøver å boote fra CD, kommer det bare frem en svart skjerm med en blinkende understreking oppe i venstre hjørne. Ingen Windows-logo eller lasting, kun svart. Prøvd å resette PRAM og NVRAM (opt+cmd+r+p). Jeg har prøvd å søke litt på nett, men finner ikke så mye om dette problemet, kun løsninger for PC. Noen ideer om hvordan jeg kan fikse dette? På forhånd takk for alle forslag, Ace (Usikker på om jeg skal poste dette som et Windows- eller Mac-problem, så satte det inn her) Lenke til kommentar
BongoStar Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Har opplevd dette selv når jeg hadde iMac for noen år siden. Mener å huske det hadde noe med skjermkort driveren å gjøre. Prøv dette: 1. Restart med Windows cd'en. (Hold Alt ved start og velg cd'en) 2. Når du er inne i windows installeren velg Reparer maskinen (Repair your computer) 3. Windows scanner da maskinen og kommer med en liste med windows partisjoner(Sikkert bare en om du ikke har flere versjoner). Velg din gjeldende og trykk Neste (Next) 4. Når du kommer til Options skjermen skal det være et valg med Command Prompt. Velg den. 5. Når vinduet åpnes, sletter du driveren med denne kommandoen: Om du har iMac med Nvidia skjermkort: DEL C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\NVLDDMKM.SYS Om du har iMac med ATI skjermkort: DEL C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ATIKMDAG.SYS (Er du usikker skal det og virke om du tar begge to, for sikkerhets skyld) 6. Lukk Command Prompt vinduet og trykk restart. Det skal etter dette gå å boote inn i Windows. Håper dette hjelper deg Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Takk for svar, men løser ikke problemet da den svarte skjermen kommer når jeg booter fra CD også. Prøvd å følge http://support.apple.com/kb/TS3173 - som er den løsningen flest har fått gode resultater med rundt om på nettet. Kommer ingen vei, begynner å bli frustrert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå