Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VOLKSWAGEN PASSAT "Lugger "


snage

Anbefalte innlegg

Hei

Er veldig ny på mekking av bil, men etter at jeg kjøpte meg en VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 Bensin 1996 modell har jeg måtte begynne :-)

Problemet er at den "Lugger" veldig når jeg passerer 70kmt ( 5 gir) . På lavere hastigeheter merker jeg ikke noe.

Jeg har byttet Tennplugger,fordeler lokk,rotor & Coil, men dette hjalp ikke ( selv om bilen nå virker kjappere :-)

 

Hva bør jeg bytte nå?

 

Svein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du byttet tennledninger?

Høres ut som et tenningsproblem.

 

Hvordan plugger byttet du til? Jeg kjører eksklusivt NGK plugger av rent kvalitetsmessige grunner.

 

Når du sier 5 gir i 70 antar jeg under hard belastning på lavt turtalll. Prøv også dette i andre gir. Om det er en TREG lugging kan det være drivstoffproblem. Men jeg holder en finger på tenningsrelatert problem.

 

om du har en venn med tenningspistol, få han til å sjekke timingen din.

Lenke til kommentar

Har du byttet tennledninger?

Høres ut som et tenningsproblem.

 

Hvordan plugger byttet du til? Jeg kjører eksklusivt NGK plugger av rent kvalitetsmessige grunner.

 

Når du sier 5 gir i 70 antar jeg under hard belastning på lavt turtalll. Prøv også dette i andre gir. Om det er en TREG lugging kan det være drivstoffproblem. Men jeg holder en finger på tenningsrelatert problem.

 

om du har en venn med tenningspistol, få han til å sjekke timingen din.

 

Takk for svaret.

Jeg har ikke byttet tennledinger, så det er kanskje verdt en titt.

Merke på tennplugger var av billig biltema merke.

Lenke til kommentar

Skift til ordentlige plugger først. Sjekk i samme slengen fordelerlokk og rotor hvis din bil har det (husker ikke akkurat nå om det er tilfellet eller ikke). Når det kommer til tennkablene kan disse måles før de eventuelt byttes ved å måle motstanden (ohm). Er motstanden like stor på alle og verdien ligger på noen kilo-ohm, så er de sannsyneligvis i orden.

 

Det skal også nevnes at Biltema-deler er noe skikkelig dritt som jeg ikke anbefaler noen å bruke på bilen sin. Jobben må som regel gjøres på nytt etter kort tid. Det er en grunn til at Biltema er rimelig og at verksteder nekter å skru med slike deler.

Lenke til kommentar

Skift til ordentlige plugger først. Sjekk i samme slengen fordelerlokk og rotor hvis din bil har det (husker ikke akkurat nå om det er tilfellet eller ikke). Når det kommer til tennkablene kan disse måles før de eventuelt byttes ved å måle motstanden (ohm). Er motstanden like stor på alle og verdien ligger på noen kilo-ohm, så er de sannsyneligvis i orden.

 

Det skal også nevnes at Biltema-deler er noe skikkelig dritt som jeg ikke anbefaler noen å bruke på bilen sin. Jobben må som regel gjøres på nytt etter kort tid. Det er en grunn til at Biltema er rimelig og at verksteder nekter å skru med slike deler.

 

Nåh.

Ettersom kablene er i forskjellige lengder skal ikke motstanden være lik på alle. :p

Lenke til kommentar

Nåh.

Ettersom kablene er i forskjellige lengder skal ikke motstanden være lik på alle. :p

 

Motstanden er ikke, i utgangspunktet, nevneverdig forskjellig på de ulike pluggledningene. Vi snakker også kilo-ohm, så tusen ohm fra eller til vil ikke avsløre en defekt tennkabel. Er tennkabelen defekt vil måling ofte ikke være mulig.

Lenke til kommentar

Da har jeg byttet tennkabler, men dette hjalp desverre lite. Kan selvfølgelig prøve andre tennplugger, men litt rart at det ikke hjalp noe som helst med nye plugger. Bensinfilter kan jo også testes, men etter det er jeg tom for ide'er :ermm:

 

Svein

Lenke til kommentar

Hvis, og jeg understreker hvis, tennkablene er defekte, så tar de som regel livet av pluggene også. Jeg ble ikke helt klok på om du har skiftet plugger siden du skriver: litt rart at det ikke hjalp noe som helst med nye plugger. Hvis du mente tennkabler så sier jeg det igjen: Skift plugger!

 

Det er den rimeligste formen for feilsøking som finnes og oddsen for at det stemmer er ofte god.

Lenke til kommentar

Jeg har byttet Plugger, Coil, fordelerlokk, luftfilter og nå Tennkabler. Om ikke noe annet så lærer jeg å mekke litt da :thumbup:

 

Skjønner, men har du byttet ut Biltema-pluggene? Gjør for Guds skyld det, så slipper du noe tull på grunn av disse. Biltema er, som sagt, noe forbanna dritt.

 

P.s: Noen som vet hvordan motorstyringen er på disse? MAP, luftmassemåler, luftmengdemåler?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...