snage Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hei Er veldig ny på mekking av bil, men etter at jeg kjøpte meg en VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 Bensin 1996 modell har jeg måtte begynne :-) Problemet er at den "Lugger" veldig når jeg passerer 70kmt ( 5 gir) . På lavere hastigeheter merker jeg ikke noe. Jeg har byttet Tennplugger,fordeler lokk,rotor & Coil, men dette hjalp ikke ( selv om bilen nå virker kjappere :-) Hva bør jeg bytte nå? Svein Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Har du byttet tennledninger? Høres ut som et tenningsproblem. Hvordan plugger byttet du til? Jeg kjører eksklusivt NGK plugger av rent kvalitetsmessige grunner. Når du sier 5 gir i 70 antar jeg under hard belastning på lavt turtalll. Prøv også dette i andre gir. Om det er en TREG lugging kan det være drivstoffproblem. Men jeg holder en finger på tenningsrelatert problem. om du har en venn med tenningspistol, få han til å sjekke timingen din. Lenke til kommentar
snage Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Har du byttet tennledninger? Høres ut som et tenningsproblem. Hvordan plugger byttet du til? Jeg kjører eksklusivt NGK plugger av rent kvalitetsmessige grunner. Når du sier 5 gir i 70 antar jeg under hard belastning på lavt turtalll. Prøv også dette i andre gir. Om det er en TREG lugging kan det være drivstoffproblem. Men jeg holder en finger på tenningsrelatert problem. om du har en venn med tenningspistol, få han til å sjekke timingen din. Takk for svaret. Jeg har ikke byttet tennledinger, så det er kanskje verdt en titt. Merke på tennplugger var av billig biltema merke. Lenke til kommentar
snage Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Kan det stemme at disse koster 1000 kr pr stk? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Nei, mere 500 kr for 4 stk. Hørtes veldig dyrt ut Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Om det står greddy eller toda på pluggene kan de fint koste 1000kr pr stk. Om du ikke kjører 1000 hestekrefter på bilen din holder nok tennplugger kjøpt hos mekk, meknomomen, bilxtra osv. Gå for NGK. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Skift til ordentlige plugger først. Sjekk i samme slengen fordelerlokk og rotor hvis din bil har det (husker ikke akkurat nå om det er tilfellet eller ikke). Når det kommer til tennkablene kan disse måles før de eventuelt byttes ved å måle motstanden (ohm). Er motstanden like stor på alle og verdien ligger på noen kilo-ohm, så er de sannsyneligvis i orden. Det skal også nevnes at Biltema-deler er noe skikkelig dritt som jeg ikke anbefaler noen å bruke på bilen sin. Jobben må som regel gjøres på nytt etter kort tid. Det er en grunn til at Biltema er rimelig og at verksteder nekter å skru med slike deler. Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Skift til ordentlige plugger først. Sjekk i samme slengen fordelerlokk og rotor hvis din bil har det (husker ikke akkurat nå om det er tilfellet eller ikke). Når det kommer til tennkablene kan disse måles før de eventuelt byttes ved å måle motstanden (ohm). Er motstanden like stor på alle og verdien ligger på noen kilo-ohm, så er de sannsyneligvis i orden. Det skal også nevnes at Biltema-deler er noe skikkelig dritt som jeg ikke anbefaler noen å bruke på bilen sin. Jobben må som regel gjøres på nytt etter kort tid. Det er en grunn til at Biltema er rimelig og at verksteder nekter å skru med slike deler. Nåh. Ettersom kablene er i forskjellige lengder skal ikke motstanden være lik på alle. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Flere som har problemer med napping ved bruk av biltema plugger. Skift de ut med noe ordentlig. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Nåh. Ettersom kablene er i forskjellige lengder skal ikke motstanden være lik på alle. Motstanden er ikke, i utgangspunktet, nevneverdig forskjellig på de ulike pluggledningene. Vi snakker også kilo-ohm, så tusen ohm fra eller til vil ikke avsløre en defekt tennkabel. Er tennkabelen defekt vil måling ofte ikke være mulig. Lenke til kommentar
snage Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Da har jeg byttet tennkabler, men dette hjalp desverre lite. Kan selvfølgelig prøve andre tennplugger, men litt rart at det ikke hjalp noe som helst med nye plugger. Bensinfilter kan jo også testes, men etter det er jeg tom for ide'er Svein Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hvis, og jeg understreker hvis, tennkablene er defekte, så tar de som regel livet av pluggene også. Jeg ble ikke helt klok på om du har skiftet plugger siden du skriver: litt rart at det ikke hjalp noe som helst med nye plugger. Hvis du mente tennkabler så sier jeg det igjen: Skift plugger! Det er den rimeligste formen for feilsøking som finnes og oddsen for at det stemmer er ofte god. Lenke til kommentar
snage Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Jeg har byttet Plugger, Coil, fordelerlokk, luftfilter og nå Tennkabler. Om ikke noe annet så lærer jeg å mekke litt da Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Jeg har byttet Plugger, Coil, fordelerlokk, luftfilter og nå Tennkabler. Om ikke noe annet så lærer jeg å mekke litt da Skjønner, men har du byttet ut Biltema-pluggene? Gjør for Guds skyld det, så slipper du noe tull på grunn av disse. Biltema er, som sagt, noe forbanna dritt. P.s: Noen som vet hvordan motorstyringen er på disse? MAP, luftmassemåler, luftmengdemåler? Endret 19. september 2011 av LiamH Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 etter et raskt googlesøk med mindre initiativ later det til å være MAP. Enig med LiamH. Ta det billigste først. Lenke til kommentar
snage Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Er bosch et greit merke å bytte til? Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Jeg anbefaler NGK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå