Gå til innhold

Anmeldelse: Warhammer 40, 000: Space Marine (PC, PS3, X360)

Anbefalte innlegg

skulle det ikke være coop på dette?

Kommer 4-player coop etterhvert, dog ikke for historiedelen. Ser for meg at de følte at de måtte stresse spillet ut før GoW3.. tror ikke det hadde vært et sjakktrekk å release samme dag eller rett etter.

http://www.destructoid.com/hands-on-warhammer-40-000-space-marine-exterminatus--210455.phtml

Exterminatus will be a free DLC expansion to the Space Marine game and is planned for release in early October and features two different scenarios which pit up to four Space Marines up against waves of enemies in a point-driven competition.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppskrytt spill. Lasta det ned, var ikke noe spes. Sletta det etter ca. 1 times spilling.

Det er jo en ren Gears Of War kopi, bare dårligere og kjedeligere gameplay og story. Savnet at man ikke kunne gå i dekning. Altfor lett også. Spilte på normal og døde ikke en eneste gang.

Grafikken var også kjedelig. Brun / mørk og repterende

Lenke til kommentar

Oppskrytt spill. Lasta det ned, var ikke noe spes. Sletta det etter ca. 1 times spilling.

Det er jo en ren Gears Of War kopi, bare dårligere og kjedeligere gameplay og story. Savnet at man ikke kunne gå i dekning. Altfor lett også. Spilte på normal og døde ikke en eneste gang.

Grafikken var også kjedelig. Brun / mørk og repterende

For det første, ikke gears of war kopi.

For den andre, sett vanskelighetsgraden til hard, det er ikke like vanskelig som Gears of war.

Tja, syntes spillet hadde varierende grafikk, og design er et STORT pluss i dette spillet, makan til fokus på detaljer! Noe som Relic har vært kjent for, ganske lenge.

Men du lastet det ned, så hvem bryr seg.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt Gears Of War sammenlikningen. Ok, så har begge deler store karer med våpen i en sci-fi setting, men Gears Of War er kongen av "cover-based shooter" mens Space Marine ikke har en knapp for å dukke en gang.

Det er som å kalle ett platform spill uten hoppe funksjon for en Mario kopi.

Edit: Kjøpte dette via Steam etter å ha testet både XBox og PC demoen. Slossingen er hakket bedre på konsoll, men grafikken og skytingen er absolutt å foretrekke på PC :D

Endret av Ralzar
Lenke til kommentar

Ja, et spill som ikke HAR covermekanikk kan ikke sammenlignes med gears of war. Det at rustningene er større enn folkene selv, er en Warhammer-greie som har vært slik siden 80-tallet.

Da er det helle GoW som har rippa off Warhammer med sine oversize-rustninger. Ikke motsatt. I GoW sitter man og gjemmer seg 80% av tiden. I Warhammer har man ikke en crouch-knapp engang, det er nettopp for å hindre at folk skal sitte og campe i cover. Får en mye høyere hastighet og intensitet da. Melee-våpen har også en MYE større rolle i Space Marines. Du kan hamre på høyreknappen og gjøre lange komboer med sverdet og slakte haugevis av mobs, uten å skyte en kule.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Melee delen syns jeg også blir det svakeste leddet i single player, det blir i mine øyne for mye repeterende hamring på RMB. Savner flere muligheter enn de få meleecomboene som eksisterer.

Skal si meg enig i det. De kunne godt a ha gått for noe litt mer komplisert enn

1/2/3/4/5 x Attack

og

1/2/3/4 x Attack, avslutt så med Stun

Hva med ett par komboer som blander Attack og Stun knappene om hverandre?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Syntest at dette spillet er ufattelig bra! Har enda ikke spilt multiplayer (bare spilt sp i et par timer) det som er litt kjipt er at det er jo for F**** ingen mulighet til å unngå trange veier som går rett fram. Litt mere fritt synest jeg det kunne ha vært! Men det er mange positive sider, bla meele combaten som jeg ELSKER! og blodet, får meg bare til å si "FY F*** EID DIN STYGGE ORK! RAGGGH!". Helt utrolig så rage quitter jeg dette spillet ikke, ved ikke hvorfor, spiller på medium og på flybanen (en av de første, skyte ned orke skipet) så synes jeg det var litt vansklig, helt til jeg skjønte det, men noe av det meste irriterende er ikke at man må charge plasma gunneren, det er at den går så sakte! Det j** flyet flytter på seg 90 % tiden. Skytingen er heller ikke ille (hva heter den shotgunnen igjen? melta gun?) den er ganske kjekk å ha når du møter 2 bosser og 100 orker alt sammen i close combat. Elsker også slow motion

Lenke til kommentar

Mmmmeeeh, har satt meg fast på en stor battle like etter at jeg får den slow motion-skillen. Døde 4 ganger etter hverandre på samme fight og ragequitta.

Det er der det kommer masse skyttere oppe og svermer med små og mellomstore orks på bakken..blir bare kaos også dør jeg plutselig. Prøver jeg å stunne og execute for healing blir jeg maula ihjel mens animasjonen pågår.

Syns også disse ultramarines er litt for "goodie two-shoes" superhelter med bare gode verdier. Vi kunne godt få valgt mellom andre space marine chapters som har en litt mørkere historie og outlook på ting. Blood Ravens f.eks.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Blir vel på samme måte som at lascannon er en pokkers sniper i dette spillet =P

Ja vill nok si at lascannon er den klassike sniperen som er så å si med i alle fps. Det eneste er at den bruker litt tid til å reise til målet, foretrekker stalker bolter. Plasma pistol, tja hva kan man si, irriterende at når man charger skudda så må man sikter litt høyere (en slags bulletdrop)

Bytex: Hvilken vansklighets grad? husker ikke helt den lvl, skal bare runne spillet først før jeg går på hard. Synes at man kunne tilpasset marinen/squaden din. Og andre chapters ikke bare ultramarines, hadde vært inntresangt å sett hvordan kaos var (leste noe om det når jeg fikk karken bolter)

Lenke til kommentar

Om du zoomer inn siktet mens du har aktivert Fury, går ting i slow-motion, så du kan plukke fiender enkelt. Mest effektivt med Stalker Bolter, naturleg nok. Er berre eit par stader eg kan hugse kor du ikkje får utnytta fury betre med å berre meie ned alt i melee, då.

Lenke til kommentar

Mener å huske zoom-versjonen av fury er veldig grei for å ta de største orkene rimelig kjapt, siden du konsistent enkelt kan treffe dem i trynet med skudd etter skudd, før de når bort til deg. Da varer de ikke så lenge. Eller de går hvertfall i "finish-mode" rimelig kjapt. Ofte er store kamper enkle hvis man sparer fury til disse, siden standard småorker alene sjelden gir noe særlig trøbbel.

Det er der det kommer masse skyttere oppe og svermer med små og mellomstore orks på bakken..blir bare kaos også dør jeg plutselig. Prøver jeg å stunne og execute for healing blir jeg maula ihjel mens animasjonen pågår.

Hvis det er bazooka-orker spredd rundt omkring gjelder det å snipe de kjapt, eller ihvertfall bevege seg veldig mye. De gjør mye damage, så hvis du "plutselig dør" må det nesten være dem..

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...