Gå til innhold

Ny laptop til "mamma"

Anbefalte innlegg

Ok, har fått i oppgave å finne ny laptop til moren min. Hun forventer en bedre enn den hun har som er 4+ år gammel, så skal vel ikke så mye til. Hun trenger selvsagt ikke noen god GPU, men CPU delen kan det godt være litt fres i. Har kikket på f.eks. Intel B940, AMD Fusion C-50 og AMD E-350. Hovedsakelig kikker jeg på rimelige maskiner, mange fra Asus, og det skal helst være 15" skjerm. Men jeg kjenner så dårlig til disse nye CPUene, og klarer ikke helt å få plassert de. Skulle gjerne gått for en i3 CPU også, men da begynner prisen å bli litt høy igjen...

Men hva slags CPU må jeg opp i for noe som yter, tja, si som en Intel C2D 2GHz f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte akkurat bærbar PC (som skal stå stasjonært) for mora mi. CPU-ytelse er mer enn bra nok for henne på alt som selges i dag så det primære var å få en stor skjerm, HDMI, nok GPU-ytelse til youtube, integrert minnekortleser og brukbart integrert webkamera (til Skype). PCen med 17,3-tommer skjerm kom på 2995 kr men den er dessverre tatt ut av sortimentet nå. Jeg fant derimot denne med litt sprekere CPU til 3995,-

ASUS X73BY 17.3" HD+ Glare E350 1.6GHz HD6470-1GB 4GB 500GB-HDD DVD-SM-DL WLAN CAM BT W7HP

Jeg synes den ser helt grei ut som mamma-PC.

For ordens skyld: Denne passer godt for stasjonær hjemmebruk, nettlesing, youtube, skype, vanlige kontorprogrammer, bildevisning på TVen og sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...