Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mitsubishi galant 92, bytte starter? Hjelp!

spicey91

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har en Mitsubishi Galant 1992 som ikke vil starte. Den kommer seg om du dytter den i gang, eller slår på starteren.

Men det blir pinlig å holde på med det i lengden, så jeg må bare fikse det. En kompis av meg mener det er snakk om at innslagsrelee må byttes, men mener jeg like gjerne kan bytte hele starteren...

Det er her dere bilgenier kommer inn i bildet. Jeg veit nemlig ikke hvordan jeg gjør det, men tenkte kanskje noen av dere har litt mer peilig og kan forklare meg hvordan man gjør det riktig?

Mulig det står en plass her inne, men da er det bare å sende en link.

håper på svar!

hilsen

jente 20

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens!

Jeg har en Mitsubishi Galant 1992 som ikke vil starte. Den kommer seg om du dytter den i gang, eller slår på starteren.

Men det blir pinlig å holde på med det i lengden, så jeg må bare fikse det. En kompis av meg mener det er snakk om at innslagsrelee må byttes, men mener jeg like gjerne kan bytte hele starteren...

Det er her dere bilgenier kommer inn i bildet. Jeg veit nemlig ikke hvordan jeg gjør det, men tenkte kanskje noen av dere har litt mer peilig og kan forklare meg hvordan man gjør det riktig?

Mulig det står en plass her inne, men da er det bare å sende en link.

håper på svar!

hilsen

jente 20

Innslaget er en del av starteren, så du bytter hele "klumpen". Igrunnen ganske enkelt å bytte starter: Koble fra batteri, koble fra elektriske koblinger på starter, skrut ut hele starteren og erstatte den med ny, på med elektriske koblinger, koble til batteri.

ALt etter hvor du bor i landet så finnes det "dynamoverksteder" eller andre elektromekaniske verksteder som kan fikse opp en sliten starter for brøkdelen av prisen av en ny starter.

Ellers så kan en reparasjonsmanual være grei å ha for hånden :thumbup:

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...