Gå til innhold

Billigste måte å fly til Bali i Mars 2012

hopeless22

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og noen kamerater skal til Bali i Mars neste år.. og lurer på hvordan jeg finner de billigste flybillettene.

Noen som har gode råd? Finnes jo så mange muligheter... fly rett fra Norge, fly fra Sverige, booke egne billetter til london / amsterdam (elle andre?) og så videre til Bali? Utrolige mange muligheter.

Noen med erfaringer? Og om man booker separate turer, hvor mange timer må man regne fra man ankommer et sted til man er klar til å reise videre ? Sikkerhetsmargin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kjøper nå må du antagelig over 7k for en gjennomgående billett. Qatar eller China Airlines via Taipei som jeg tok dit i år er antagelig biligst nå. Prøv deg litt frem på momondo.no og slikt.

For noen uker siden var Lufthansa nede i 3800 til Singapore. Derifra finner man billige billetter med Air Asia. Jeg gjorde en slik kombinasjon via Singapore da jeg dro til Borneo. Da Air Asia hadde kampanje var det så billig at jeg kjøpte bilett for to forskjellige flighter fra Singapore i tilfelle det var noen forsinkelser. Det var en billig forsikring. Rakk det første flyet jeg hadde booket fra Singapore. Imigration, utsjekking av bagasje, toll, terminalbytte, ny innsjekking og sikkerhetssjekk. Hadde 1:35 mellom planlagt ankomst til avgang. Ville aldri turt det uten en senere billett som forsikring. :!:

Ellers bør dere ikke bare være sør på Bali eller aller verst ved Kuta. Kom dere over til Gilli-øyene og Lombok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Ellers bør dere ikke bare være sør på Bali eller aller verst ved Kuta. Kom dere over til Gilli-øyene og Lombok.

Hvorfor det? Skal selv til Bali å studere i 2012, så ble litt nysgjerrig nå.

Lenke til kommentar

Har ikke vært på Mallorca så jeg vet ikke om det er like ille der, men der hvor jeg var på Kuta hadde hotellstranden forsvunnet under en storm og strendene ved siden av fløt bokstavelig talt med søppel. Og gikk man ute om kvelden ble man tilbudt småjenter og narkotika.

På båten over til Gilli traff jeg på flere nordmenn som studerte på Bali og skulle på ferie til et bedre sted.

Lenke til kommentar

grunnen til at jeg ikke liker bali(nord delen er helt grei) sør rundt Kuta, er det er alt for mye turister,mye søppel, ikke finne strender. lokal befolknigen gjør alt de kan for og lure mest mulig penger fra deg, med tanke på handle, transport,dykking osv. har heldighvis reist nok til og vite hva jeg bør betale for ting. Men ser hele tiden folk som betaler 5ganger prisen du bør.

men skal innrøme det var litt deilig og komme til bali etter noen månder i øst timor, og bare kunne gå og bestille seg hurtigmat.

Lenke til kommentar

Takk for gode råd... Får bare følge med litt rundt.

Angående bosted så kikker på Villaer i Semniyak, er det et greit sted / strøk?

Har hørt fra ei vennine at det er enten Seminyak eller Sanur som er ett fattig område ? Ho huska ikke helt i farta hvilket av stedene som var "bra" og hvilket som var "dårlig".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...