Freidiggggg Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Heisann. Har tenkt å kjøpe meg et nytt kabinett. Driver en del med overklokking, så det må ha villt god kjøling. Plass er også viktig da jeg for øyeblikket har Asus GTX 580 DirectCU II (helvetes stort kort), men jeg vil etterhvert ha plass til å kjøre 2 stk av disse i SLI. Ser at mange kabinetter har utrolig mange harddisk-plasser, men for meg er det helt uviktig. Har bare en vanlig HDD og SSD. Trenger også et nytt hovedkort. Er det noen ute allerede nå som vil støtte de neste utgivelsene fra AMD og Intel sine prosessorer? Har enda ikke bestemt meg for om det blir AMD eller Intel, så dere kan fritt komme med forslag. Det er viktig også her, at det er plass til to massive GTX 580. PCI'ene må være langt fra hverandre slik at de får god kjøling. Ikke helt bestemt meg for budsjett, men det er bare å komme med forslag. 3-4k, kanskje. Helst også billigere. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Siden du skal kjøre SLi, vil jeg anbefale AMD 990FX eller Intel 1366. Eksempel er MSI 990FXA-GD80 og ASUS Crosshair V Formula. Disse har god avstand mellom kortene, eneste minus ved Asus GTX 580 DirectCU IIi SLi, er at Reset og OC knappene kan bli blokkert. Har markert hvor GPU skal monteres ved Crossfire eller SLI på disse Hovedkortene: Når det gjelder Intel 1366 så har du ASUS Rampage III Extreme som også kjører på PCIe1 og PCIe3 ved Crossfire eller SLi som ved AMD HK nevnet ovenfor. Når det gjelder kabinett med god kjøling: Cooler Master HAF X, NZXT Phantom, Xigmatek Elysium, Thermaltake Level 10 GT er noen eksempler. Lenke til kommentar
Freidiggggg Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 (endret) GTX 580 DirectCU II opptar 3 slike uttak eller hva de enn kalles. Er du 100% sikker på at de hovedkortene vil ha plass til dem med litt mellomrom i tillegg? Og vil det Intel HKet støtte de neste intel prossesorene? Blir muligens Xigmatek Elysium. Litt irriterende at det var så høyt, men det får gå. Dette er et utdrag fra en produktanmeldelse på Crosshair V Formula på Komplett: ''Eneste minuset jeg har sett sålangt er plaseringene av PCI-express plassen. Jeg har 2stk XFX 6950 kort, og om jeg plaserer begge øverst, så blokerer jeg viften for kort #1. Så. jeg plaserte den på bunnen, og der blokerer kortet for enkelte OC knapper samt at den nesten ødela for kablene som går til frontpanelet.'' DirectCU II er helvetes mye større enn 6950, så nå ble jeg nesten litt skremt. Endret 12. september 2011 av Vesa Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg antar du tenker på Ivy Bridge Prosessorene? Da blir mitt svar usikker for å si det mildt. http://vr-zone.com/articles/the-upgrade-path-to-ivy-bridge-might-be-blocked-by-changes-to-uefi/13513.html Ved nærmere undersøkelse virker det som Ivy er beregnet for Intel 1156, men som nevnet under kjører disse HK på 16x8x el 8x8x ved CF og SLi. Når det gjelder avstand, så er per dags dato AMD 990FX og Intel 1366 Hovedkortene de beste valgene. AMD 990FX er det eneste HK som støtter SLi, om du vil gå for en AMD CPU. Intel 1366 for å få full 16x16x utbytte på ditt SLi oppsett. Intel 1156 og Intel 1155 kjører 16x8x, noen 8x8x og noen 16x4x. Har sett gjennom en håndfull andre HK, og avstanden som vist på eksemplene i min første post er vist det beste man får per dags dato. Avstanden mellom AGP/PCIe sporene har vært et problem ved CF/SLi i mange år nå. Det kan nesten virke som de gjør det bevist, delvis for å tjene penger og delvis for å terge oss forbrukere. Før var det vanlig å sette skjermkortene i de to øverste PCIe sporene, noe som kjent førte til at det øverste skjermkortet gispet etter luft. De har i nyere tid endret dette fra det første og det tredje PCIe sporet, noe som førte til OK avstand mellom kortene... Men hva gjør de så med skjermkortene? Får den fine ideen å re-designe skjermkortene, slik at de blir 50% tykkere og den ekstra avstanden blir likegyldig. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Sett det nye Antec Solo II? Virker som det har en del smarte løsninger, særlig med tanke på lange grafikk-kort! Vet dog ikke om det gir god nok kjøling for deg som extreme-overclocker, men kan være verdt å titte på (selv om det ikke finnes i handelen riktig enda...) http://www.legitreviews.com/article/1700/ http://www.anandtech.com/show/4730/antec-solo-ii-sonata-evolved http://www.sweclockers.com/recension/14408-antec-solo-ii Lykke til! Lenke til kommentar
Freidiggggg Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 (endret) ''3 x PCI Express 2.0 x16 ( CrossFireX: dobbel x 16-modus; trippel: x 16, x8, x8-modus; SLI: dobbel x16-modus; trippel: x16, x8, x8-modus )'' Et utdrag fra V Formula på komplett. Slik jeg leser det, så kjører hovedkortet dobbel x16-modus i SLI. Altså x 16 på begge kortene. Undersøkte Ivy Bridge litt nærmere. Først og fremst gidder jeg ikke å vente til Mars/April, og dessuten kan jeg bruke den gamle prosessoren min på V Formula slik at jeg slipper å kjøpe alt på en gang. Tror ganske sikkert at det blir V Formula. Det virker ikke som at det er noen HKer ute atm med større avstand likevel, i hvertfall ikke for AMD. Det blir også det kabinettet jeg nevnte tidligere. Takker og bukker dypt for hjelpen, Svenni. pstub: Njeh, kortet er ikke så fordømt langt at det gjør noe. Har jo GTX 580 i et Midi-Tower atm. Problemet er bredden på kortet mtp. de ekstreme viftene DirectCU II har - og enda mer problem i SLI. Endret 13. september 2011 av Vesa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå