Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

EA og bruksbestemmelsene til Origin - lovlig å pålegge brukerne noe slikt?

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Anbefalte innlegg

Så har vi gjennom et annet forum en ganske opphetet debatt om Electronic Arts og deres distribusjonstjeneste Origin, i forbindelse med det neste store spillet - Battlefield 3.

Klausulen som jeg lurer på er lovlig i lys av Norsk lov. Datatilsynet ville kanskje tatt en titt på dette?

You agree that EA may collect' date=' use, store and transmit technical and related information that identifies your computer (including the Internet Protocol Address), operating system, Application usage (including but not limited to successful installation and/or removal), software, software usage and peripheral hardware[/quote']

Altså de kan samle, bruke, lagre og overføre teknisk og relatert informasjon som identifiserer din datamaskin, operativsystem, programbruk (sier ikke spesifikt hva slags program, altså hvilket som helst program). I denne definisjonen gjelder også hva slags data som blir lagret av programmene du bruker på PC'en.

Er dette lovlig iht Norsk lovgivning? Hvis ikke, hva slags lover regulerer dette?

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...