Gjest Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Så har vi gjennom et annet forum en ganske opphetet debatt om Electronic Arts og deres distribusjonstjeneste Origin, i forbindelse med det neste store spillet - Battlefield 3. Klausulen som jeg lurer på er lovlig i lys av Norsk lov. Datatilsynet ville kanskje tatt en titt på dette? You agree that EA may collect' date=' use, store and transmit technical and related information that identifies your computer (including the Internet Protocol Address), operating system, Application usage (including but not limited to successful installation and/or removal), software, software usage and peripheral hardware[/quote'] Altså de kan samle, bruke, lagre og overføre teknisk og relatert informasjon som identifiserer din datamaskin, operativsystem, programbruk (sier ikke spesifikt hva slags program, altså hvilket som helst program). I denne definisjonen gjelder også hva slags data som blir lagret av programmene du bruker på PC'en. Er dette lovlig iht Norsk lovgivning? Hvis ikke, hva slags lover regulerer dette? Endret 12. september 2011 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg er generelt imot "bruskbestemmelser". Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 faen Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Kontakt Datatilsynet, det hadde vært artig å sett svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå