P@rm@nn Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Dette er egentlig 2 spørsmål, men de henger sammen. Det første; Jeg Innstalerte nettop WIn2k på en maskin. Acpi stod deaktivert i BIOS, og den innstalerte seg som "standard PC", ikke ACPI kompitabel. Det resulterte i at den ikke klarer å slå seg av selv, men man får det bildet; "Nå kan du slå av PC en". Jeg forandrett den til "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC" i Devide manageren. Da ville den ikke starte opp, men en runde med Win2k Cd-repair fixset det. Da var den blitt "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC" både i Bios og i Device manageren. Men fortsatt så får jeg det bildet istedenfor at den slår seg av. Noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal få den til å slå seg helt av. Må jeg kansje forandre den til "ACPI Uniprossesor Pc"? Den slo seg forresten greit av med Win98. Jeg har altid trodd at det var Acpi som styrte dette, er det feil? Grunnen til at dette er et så stort problem er at "på-knappen" restarter Pc en, ikke slår den av. Så eneste måte å få den av er å gå bak å trekke strømmen. Er ikke noe valg i BIOS som kan forandre funksjonen på den knappen". Så Spm nr2. Når man lagrer en profil i "System-Hardware-hardware profiles, vil den da lagre de instillingene jeg snakket om over? Så om jeg lager en profil mens alt funker, så forandrer til "ACPI Uniprossesor Pc" som ikke funker, så kan jeg bare velge den lagredde profilen så vil det funker? På forhånd tusen takk. Mvh P@rm@nn Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 1. Du kan jo prøve å sette en registry setting. Søk etter PowerdownAfterShutdown og bytte value fra 0 til 1. Hvis ikke ville jeg fjernet ACPI fra device manager og lagt denne inn igjen. Men chipset drivere er også et must for at dette skal virke. 2. Ikke helt. Det du beskriver, oppretter bare to hardware profiler, men du må manuellt velge hvilke enhenter (i device manager) de forskjellige devicene skal knyttes til. Ellers blir alle devices startet som default på begge profilene og det er jo sikkert ikke det du vil. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Takk for tipsene. Jeg forrandrett registeret til 1, ingen forsjell. Så så jeg etter oppdaterte drivere til brikkesettet( ABIT bh6, i440BX), men fant ikke det (hos Abit i alle fall). Men fant en oppdatert BIOS, som jeg oppdaterte. Fortsatt ike bedre. Eneste er at den nå slår seg av når jeg trykker på knappen på Pc en, ikke rebooter som i sted. Å fjerne Acpi for så å ta den in igjenn vet jeg ikke helt om jeg tør. Har ikke tid til å reinstalere Win2k på nytt. Om noen har andre tips så tar jeg i mot de med glede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå