Gå til innhold

Hærens hurtige reaksjonsstyrke

Scribe

Anbefalte innlegg

Hei.

Har prøvd og lese meg litt frem og finne ut litt om Hærens hurtige reaksjonsstyrke, uten og fått så alt for mange svar. I og med at jeg leste at de trekker folk ut fra Brigade Nord, som jeg blant annet er kalt inn til så kunne jeg gjerne tenkt meg å fått litt mer informasjon angående HHK, regner med det er en del der ute som har en god del mer peiling på dette enn jeg har i øyeblikket!

Scribe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telemark bataljon med tilhørende støtte elementer (CSS, ingeniør, artilleri for å nevne noe) utgjør HHS. Vil dermed anbefale deg å lese opp om TMBN, står endel på forsvaret.no.

Trekker folk ut fra Brigade Nord er en liten sannhet med modifikasjoner, alle som har gjennomført førstegangstjeneste kan søke. Selvsagt er det en fordel å ha bakgrunn fra noe mer operativt enn velferds assistent på Madla.

Lenke til kommentar

Først av alt, takk for svar!

For meg virket det som at dette var noen man kunne søke under rekrutten i førstegangstjenesten?

Sendte mail til forsvaret, og de ba meg henvende meg til befalet mitt under rekrutten angående søking etc.

Likte den siste om Madla der forresten!

Lenke til kommentar

Okei, men har du noe informasjon om hv HHS gjør etc? Finner ikke så mye informasjon akkurat.

Det kommer jo helt an på hvilke avdeling innenfor HRS du søker. Selv var jeg i TMBN mek. 4, som i likhet med MEK. 3 er en kampavdelig oppsatt på cv9030(stormpanservogn). HRS er en operativ enhet som skal kunne etableres raskt om det oppstår en situasjon som krever militær makt.

Stridsvognkompaniet med de 2 mekk kampavdelingen blir selve "midtpunktet", der du har støtteelementene som blir bygd rundt(Rekognosering,ingeniør,sanitet,bombekaster osv). Tjenesten varierer veldig utifra hvilke av disse avdelingene du vil jobbe i!

Endret av LordChosen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...