SophiaAustinI Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Tittelen sei alt ! :] Lenke til kommentar
3irik Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Nei, ikke egentlig...? Jeg forstår ikke hva du lurer på. Hva lurer du på? Ahh! Du mente hva funksjonen rykte på nettsiden er for. Det er vel ment for å fortelle om den som poster er til å stole på eller ikke tror jeg. Endret 11. september 2011 av 3irik Lenke til kommentar
Error Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 For å imponere jentene Sånn forresten, jeg har 500 rykte. Vil du komme over en tur? 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hvis noen poster et svar som løste et problem, noe du syns var morsomt eller på annen måte et godt innlegg kan du gi et pluss (rykte). Lenke til kommentar
SophiaAustinI Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 For å imponere jentene Sånn forresten, jeg har 500 rykte. Vil du komme over en tur? :3 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Siden man ikke kan få "negativt" rykte, kan du bare spamme ned tråder i håp om å få en og annen pluss på dine innlegg. Foreslår du legger mer i innleggene dine enn 2-3 smileys. 1 Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Folk ser på rykte-systemet veldig forskjellig. Er vel en blanding av populæritet, troverdighet og aktivitet. Jo mer du poster - jo oftere vil du få mer i rykte. Er ikke så mye å bry seg om. Folk gir rykte av så lite. Se på meg.. jeg har ikke fortjent å ha så mye rykte om jeg har. 3 Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Slik jeg ser det så er det vell for og slippe og få mange poster som quoter ett innlegg med og bare si "Haha", "Jeg ler" osv. osv. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ryktet er som Ajaco antyder en bastard av ulike formål. Noen bruker det som en kvalitetsangivelse, noen for å markere enighet, osv. Noen har plusset hverandre systematisk, hvilket er nokså meningsløst, om det ikke var fordi at plussene summeres opp i profilen. I praksis så har en pluss nøyaktig to betydninger: Den som plusseren hadde når han ga den, og den som leseren gir den når han ser den. (Ulike lesere kan selvsagt gi den ulik betydning.) Geir Lenke til kommentar
Potetmann Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Det er ikke antall plusser som teller. Hvis man har 500 plusser, men har skrevet 40000 poster, er det dårlig. Med andre ord er det RP-ration (rykte-per-post-ratio) som teller. Det kan sammenlignes med KD-ratio i spill. Det hjelper ikke å ha 200 kills, hvis man har 15000 deaths. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 De som faktisk bryr seg om "rykte" og plusser burde holde seg til lekeplassen og bli der inne. Ikke forpest forumet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det er ikke antall plusser som teller. Hvis man har 500 plusser, men har skrevet 40000 poster, er det dårlig. Med andre ord er det RP-ration (rykte-per-post-ratio) som teller. Det kan sammenlignes med KD-ratio i spill. Det hjelper ikke å ha 200 kills, hvis man har 15000 deaths. Antall poeng har nødvendigvis ikke noe med hvor mye brukeren hjelper til eller hvor mange gode poster brukeren har. F.eks se her, det øverste bildet er festlig, det nederste er veldig hjelpsomt for den som spurte. Pluss-poengene er mer nyanserte enn jeg fremstiller det som, men langt ifra det samme somm kill/death-ratio i spill. Mye mer enn kun poeng og poster teller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå