Error Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Hei. Skal ha meg nytt hovedkort (og prosessor og PSU) og trenger litt hjelp til å vite hva jeg skal gå for. For tiden er setup følgende: CPU: Intel® Core™2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs), ~2.4GHz Skal byttes ut RAM: 4gb DDR3 (tror det var DDR3) Beholdes GPU: GeForce GTX 460 (768mb videoRAM) Beholdes PSU: Ikke helt sikker, men skal oppgradere til 750 watt (eller er det for mye?) MB: ASUS P5B-v Skal byttes ut OS: Win7 64bit Skjerm: 1x 24" 1920x1200 Målet er å (etter å ha oppgradert CPU, PSU og MB) kunne kjøre nye dataspill som Deus Ex: Human revolution, Battlefield 3 og TES: Skyrim på ca. medium grafikk. Jeg hører også en del på musikk, så vil ha grei lyd. Streamer fra spotify med 320kb/s og ellers hører jeg på spill-lyd. Høyttalerne er Creative gigaworks t3 (2:1). Vil ikke ha dedikert lydkort, så hovedkortet burde kunne trykke ut grei lyd. Har likevel ikke de feteste høyttalerne, så vet ikke hvor mye det har å si. Jeg leter med andre ord etter et mid-end system. Er ikke helt sikker på hvor mye diverse komponenter koster nå for tiden, men regner med å punge ut et par tusenlapper. Vurderer også å kjøpe ny HDD på 2tb med det som er "standard" omdreininger nå for tiden (7000 eller noe i den dur...?) men det har jeg ikke bestemt meg for enda. Hva vil dere anbefale av motherboard? Endret 11. september 2011 av Error Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå