Nybegynneren Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hei! Jeg prøvde å ta opp klipp fra kameraet mitt til PCen i Pinnacle ED5, men det går ikke. jeg får bare svart skjerm. Jeg bruker intergrert Fw Kort. ta en titt på dette bildet http://home.no/man007/eDITION5.PNG Lenke til kommentar
adonis Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Smart å ta ut et screen-shot. :smile: For det første; når du kobler til ditt digitale videokamera skal Windows gi fra seg en lyd som bekrefter kontakt. Du skal også finne igjen kameraet som en enhet i enhetsbehandlingen. Se etter kategori Bildeenheter/Imaging devices. Gjelder i alle fall Windows XP. 2) Trykk på teksten LIVE og velg [i.Link DV] i Logging Tool (øverst til høyre for midten). Edition skal få kontakt med ditt kamera. /Øystein :o Lenke til kommentar
Nybegynneren Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Nei nei! jeg er helt sikker på at kameraet er koblet riktig. og jeg satt den på I.LINK.DVI men da fikk jeg error som sa: Perrol position could not be allocated on the tape. jeg har drevet på med redigering i Adobe Premier 6.5 og der funket alt fint. Men det er bare problem med Ed5. Når jeg velger I.LINK.DVI så sier den device not ready og når jeg velger LIVE da sier det play istedenfor. Men ingen av dem gir meg bilde. se dette bildet -->http://home.no/man007/eDITION52.PNG Lenke til kommentar
adonis Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hadde du bildet i displayet før du fikk Pre-roll feilen? Jeg har hørt om flere som opplever Pre-roll feilen når de er i starten av kassetten eller ved tidskodebrudd. Satt du forresten et Mark In før du begynte å ta opp? Jeg for min del trykker direkte på Digitize-knappen uten å først sette ett Mark In, på den måten trenger ikke Edition spole kassetten. /Øystein :o Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg for min del trykker direkte på Digitize-knappen uten å først sette ett Mark In, på den måten trenger ikke Edition spole kassetten. /Øystein :o Det samme gjør jeg også, og det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Forresten; jeg tror vi snakker om to ulike feil: 1) Intet bilde - oppgrader skjermkortdrivere til nyeste variant - oppgrader om nødvendig også Direct-X drivere 2) Pre-roll - legg inn enten direkte ved å trykke på Digitize-knappen - forsøk å unngå å sette innpunkter under 20 sekunder fra starten av kasseten, eller starten av en ny tidskode om du har tidskodebrudd på kassetten. Beklager om jeg er way off. /Øystein :o Lenke til kommentar
Nybegynneren Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 jeg tror nok jeg har de siste driverne til skjermkortet og den nyeste directxn. Nei jeg trykket direct digitize knappen og da fikk jeg ikke bilde. Men jeg fikk inn lyd. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Leste hele tråden en gang til og endret derfor teksten, da dette hadde blitt nevnt før :oops: Men la oss sjekke en ting til: Sjekk under enhetsbehandling: Raskest vei dit er å trykke "Windowstasten" på tastatutret samtidig som du trykker "Break" Da får du opp systemegenskaper - velg så maskinvare og Enhetsbehandling. Hva står da under 1. IEEE1394 bus vertskontroller 2. Bildeenheter 3. Lyd, video og spillenheter Lenke til kommentar
Nybegynneren Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Mener du Display adapters (Bildeenheter) har engelsk windows xp Men her er informasjonen du trengte http://home.no/man007/Devicemgr.PNG Lenke til kommentar
adonis Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Bildeenheter=Imaging Devices Under denne gruppe skal DV-kameraet stå oppført som en enhet. Ser at du ikke har denne gruppen. Da tror jeg heller ikke Windows klarer å se kameraet ditt skikkelig... /Øystein :o Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Du har en gruppe som har ?-symbol og det står Other Devices - hva kan dette være - kanskje det er her kameraet ditt har gjemt seg? I så fall er det en driver som mangler. Prøv å re-installere denne Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 http://webboard.pinnaclesys.com/read_messa...hread=192&lng=1 Ta en titt på denne linken. Har ikke noe med at windows ikke finner kameraet etc. Er et problem med edition. Kameraet mitt funker i studio 8, premiere, movie maker alt utenom edition. Lenke til kommentar
LRS Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Fikk edition i dag. Har så smått begynt å lese Forslag til prosedyre: Kople kamera til PC Sett på kamera Start windows Start Edition..... dette skal virke i 9 av 10 tilfeller! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Wow, edition 5 så jo ut som Purple! Hmmm, tror jeg leste firmaene har slått seg sammen, eller at Pinnacle kjøpte de som lagde Purpe. Uansett så blir visst produktene til Pinnacle bedre, kan huske de gamle dårlige greiene de hadde før Ja, de kommer seg virkelig ovenpå ser det ut som nå, utenom de SELVFØLGELIGE problemene.. *uff* - hatt noe slikt før ja. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Yes, Pinnacle kjøpte for en stund siden FAST Multimedia som lagde purple (og silver, blue og FAST Studio DV - sistnevnte er det som var utgangspunktet for Edition). Pinnacle gjorde noe lurt; i stedet for å overdra utviklingen til et nytt Pinnacle-team, beholdt de gutta i Tyskland som lagde programvaren i utgangspunktet. Dermed er det de samme som har videreutviklet, og vi har i dag noen meget gode produkter. Det som også er litt stilig er at det faktisk er samme .exe-filen i Edition som det er i purple og de andre dyrere løsningene i 'Liquid'-familien (Liquid = de gamle FAST produktene). Du har dermed samme gode verktøy til noen tusenlapper som du finner i løsninger til +100.000,-! Forskjellen mellom de ulike løsningene er i hovedsak formater de jobber på og ulik hardware. Velmont, hva mener du forresten med "utenom de SELVFØLGELIGE" (problemene)? /Øystein :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå