Gå til innhold

Ny tv til ca20k min55" film, tv og tv spill

Anbefalte innlegg

Hei

Som topic sier er jeg på jakt etter ny tv.

Har i dag en 40" som er mange år og for liten for stuen.

Og når man først skal legge 20.000kr i tv er det greit og få høre litt om hva som finnes der ute av valg.

Selv har jeg sett på modellen fra samsung, da jeg liker utsende på den.

Er også litt svak for disse film tv'ene som er lange.

Men har egentlig ikke peiling på hva som er best i dag?

Hvilken merke får man mest og best for pengene.

Er det noe nytt på tur som man burde vente på?

Størrelse:

55" eller større

Prisklasse:

20.000kr

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

Smart tv og 3d

Hva slags kildesignal har du?

Parabol

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

Media pc\xbmc og ps3

Skal du koble til pc?

Ja

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bare kopierer et svar jeg ga i en annen tråd som du kan titte litt over, den er som følger :

Om du vil ha plasma så ville jeg gått for Panasonic sin VT30 serie, dette er topp modellen til Panasonic og er vel uten tvil det beste du får kjøpt innen plasma teknologi idag.

Den finnes i et stort utvalg forskjellige størrelser og priser, så her har en litt alternativer.

65" koster 31.890,-

55" koster 19.990,-

50" koster 14.990,-

42" koster 12.990,-

Her er noen anmeldelser av denne skjermen.

Dinside

Lyd&Bilde

Om 3D er noe du ikke bryr deg om så ville jeg sjekket ut lillebroren til VT30, nemlig GT30.

50" koster 12.795,-

46" koster 11.995,-

42" koster 10.990,-

Dinside

Lyd&Bilde

Neste skjerm jeg vil anbefale er Samsung sin 8005 serie som er ikke bare rå på bildekvalitet men har et design du enten elsker eller hater.

60" koster 34.995,-

55" koster 19.990,-

46" koster 14.990,-

40" koster 11.995,-

Dinside

Lyd&Bilde

Lykke til :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det spørs på hvordan du liker et bilde egentlig. Plasma skjermen fra Panasonic gir mer korrekte farger og viser et bilde slik "det skal være". Mens Samsungen vil forandre endel på bilde for å gjøre det vesentlig skarpere og i mange sine øyne unaturlig. En mister dette film/såpeopera sløret og bildet vil se nesten ut som det er filmet med et håndkamera...i mangel av bedre ord.

Panasonic og plasma generelt liker seg best i noe mørkere rom da den er ikke er så lys sterk som Samsung som kan virke for lys sterk for endel...

Er vanskelig valg det her og et som i denne pris klassen burde ikke tas uten å se dem selv, en skal ihvertfall ikke stole blindt på anmeldere,entusiaster eller andre som tror dem vet bedre en andre på diverse forumer... :p

Lenke til kommentar

Jeg bare kopierer et svar jeg ga i en annen tråd som du kan titte litt over, den er som følger :

Om du vil ha plasma så ville jeg gått for Panasonic sin VT30 serie, dette er topp modellen til Panasonic og er vel uten tvil det beste du får kjøpt innen plasma teknologi idag.

Den finnes i et stort utvalg forskjellige størrelser og priser, så her har en litt alternativer.

65" koster 31.890,-

55" koster 19.990,-

50" koster 14.990,-

42" koster 12.990,-

Dinside

Lyd&Bilde

Om 3D er noe du ikke bryr deg om så ville jeg sjekket ut lillebroren til VT30, nemlig GT30.

50" koster 12.795,-

46" koster 11.995,-

42" koster 10.990,-

Dinside

Lyd&Bilde

Neste skjerm jeg vil anbefale er Samsung sin 8005 serie som er ikke bare rå på bildekvalitet men har et design du enten elsker eller hater.

60" koster 34.995,-

55" koster 19.990,-

46" koster 14.990,-

40" koster 11.995,-

Dinside

Lyd&Bilde

Lykke til :)

Veldig fin post, får pluss av meg. Dette er 2 glimrende skjermer, VT30 og D8005. Kan tipse om at D7005 og D6755 er samme tv, bare med annet rammedesign ^^.

Lenke til kommentar

Okei, bra info det med lyset, har 3 store vindu mellom sofa og tv så kan jo virke som led er bedre valg for meg da.

Hvordan er disse med tanke på gjenskinn?

Ja skal ta meg en tur på elkjøp og titte litt, men syntes det er vanskelig og finne ut noe der, men så har da de også 3uker med retur rett så.

Stod lite om kontrasten på samsungen, noen som vet?

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Okei, bra info det med lyset, har 3 store vindu mellom sofa og tv så kan jo virke som led er bedre valg for meg da.

Hvordan er disse med tanke på gjenskinn?

Ja skal ta meg en tur på elkjøp og titte litt, men syntes det er vanskelig og finne ut noe der, men så har da de også 3uker med retur rett så.

Stod lite om kontrasten på samsungen, noen som vet?

Ja det kan nok være fint med den ekstra lys styrken da, samsung er litt blank i overflaten så ting kan nok reflekteres endel. På klippene under så ser du en indikasjon på refleksjons nivå.. Er jo som du sier 30 dagers angrerett hos Elkjøp så da kan du jo prøve den hjemme å se hvordan det blir og om du liker bilde.

Målinger vet jeg ikke på Samsungen, uten at den har nesten like bra sort nivå som Panasonic som er forøvrig referanse modellen idag på alt...

Her er noen klipp som du kan titte litt på før du evnt tar med deg en hjem fra butikken...

Lenke til kommentar

Ble en 8005 ja.

Var så fin og se på og med 800hz i forhold til den billigere modellen til samsung så falt valget på den.

Og den hadde de inne på sjappa.

Klarte og få med meg tv og ekstra sett med briller til 20.000 så er vell antagelig fornøyd.

Har dessverre ikke hatt tid til annet en og slenge den opp så måtte jeg ut av døra og vekk med jobben så gleder meg til og teste den når jeg kommer hjem i morgen, men fruen var godt fornøyd.

Nå er det bare og få den på veggen virket veldig vinglete og med 1åring i huset er det nok tryggest og ha den på veggen.

Noen som vet av en pen måte og føre kablene opp til tv'n?

Lenke til kommentar

Gratulerer da med en kanon tv! :)

Finnes flere type kabel skjulere om det er det du tenker på, her er et utvalg du kan se litt på.

Om du skal ha den på veggen så er ville jeg gå for det originale til Samsung slik at du får den så tett på veggen som overhode mulig...det ser meget bra ut.

Og for å friste deg enda litt mer så er disse brillene noe du burde prøve...du kjenner nesten ikke at dem er på hode..utrolig lette og behagelige, her er briller til barn om du har flere i huset. Det finnes en fin lade stasjon du får kjøpt også men fant ikke den i farten...men fant et klipp som viser den.

Tv ditt har en app for Skype som gjør at du kan video chatte med venner, da vil du trenge denne.

Da er jeg tom for info...bokstavelig talt...hehe

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei og takk nok en gang for super info.

Briller fikk jeg som sagt med på kjøpet, så orker ikke bruke penger på det nå.

Må nok tenke på de til barn ja, har to små i huset, ene er nå da ikke noe og tenke på ennå, men 6åringen må nok ha.

Veggfestet er nok ett must, og da blir det det fra samsung ja.

Ser det finnes jo mye i kabel skjulere, må nok bare finne den som er likest tv'n sin farve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...